• 05.08.14, 13:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FI hoiab kindlustusmaaklerite tegevusel silma peal

Finantsinspektsioon (FI) kontrollib regulaarselt kindlustusmaaklerite tegevust, viimati tehti ettekirjutus Optimal Kindlustusmaaklerile. Fi juhtis tähelepanu kohustusele kliente teavitada teenustasude suuruse ja kindlustustingimuste selgitamise osas.
FI rõhutas oma ettekirjutuses, et kindlustusmaakleri ülesanne on olla kindlustusvahendaja, kes pärast kliendi kindlustushuvi väljaselgitamist erinevate kindlustusseltside pakkumiste seast aitab välja valida kliendile kõige sobivama pakkumise. Kindlustusmaakler peab kliendile esitama piisava hulga, soovitavalt vähemalt kolme erineva kindlustusseltsi pakkumist.
Optimal Kindlustusmaakler tegevjuht Tarmo Hillep ütles ettekirjutust kommenteerides, et FI tegevus turul tegutsevate maaklerettevõtete kontrollimisel on igati tervitatav. „Eks meile tulebki aeg-ajalt anda tagasisidet mida saaksime paremini teha. Mõningaid detaile tuleb parandada, mida tööd tehes kipume mõnikord unustama. Regulaarne kontrolli korrastab turgu ja meie töö läheb paremaks,“ sõnas Hillep.
FI kohustas Optimal Kindlustusmaaklerit tutvustama klientidele vahendatavate vabatahtliku sõidukikindlustuse ja õnnetusjuhtumikindlustuse lepingute tingimusi, sealhulgas lepingutes sätestatud piiranguid ja välistusi.
Vastavalt seadusele peab maakler alati kliendile tutvustama sõlmitava kindlustuslepingu tingimusi, eelkõige kindlustusmaksete suurust ning lepinguga seotud piiranguid ja välistusi.Samuti on maakler kohustatud teavitama klienti hüvitamise põhimõtetest, kui peaks toimuma kindlustusjuhtum.Sellest johtuvalt kohustas inspektsioon Optimal Kindlustusmaaklerit reisikindlustuse, vabatahtliku sõidukikindlustuse ning kodukindlustuse lepingute vahendamisel teavitama klienti hüvitamise põhimõtetest kindlustusjuhtumi toimumisel, sealhulgas sellest, millisele kohtule võib kindlustuslepingu alusel esitada nõude.
Sellest johtuvalt kohustas inspektsioon Optimal Kindlustusmaaklerit reisikindlustuse, vabatahtliku sõidukikindlustuse ning kodukindlustuse lepingute vahendamisel teavitama klienti hüvitamise põhimõtetest kindlustusjuhtumi toimumisel, sealhulgas sellest, millisele kohtule võib kindlustuslepingu alusel esitada nõude.
Vahendustasu maksavad kindlustusmaaklerile kindlustusseltsid, mitte kliendid. Kindlustusmaakleril on kohustus kliendile avaldada, kui suur on ühe või teise kindlustuslepingu vahendamise eest talle kindlustusseltsi poolt makstav vahendustasu. FI kohustas sellest lähtuvalt Optimal Kindlustusmaaklerit andma kliendile liikluskindlustuse lepingu vahendamisel infot vahendustasu suuruse kohta tervikuna nii, et selles sisaldub teise kindlustusmaakleri kasutamise korral ka teisele kindlustusmaaklerile makstud vahendustasu.
Sarnase ettekirjutuse tegi FI juuli algusel ka TIIB Kindlustusmaakler OÜ-le.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 15:18
Jätkusuutlikkuse sertifikaadil on kinnisvaraturul kaalu
Kinnisvaraarendusettevõte Avalon ehitab Tartu mnt 44 aadressile LEED sertifikaadi nõuetele vastavat äripindadega korterelamut. Selle teeb tähelepanuväärseks asjaolu, et Avalon on üks esimesi arendajaid, kes korterhoonele kvaliteedisertifikaati taotleb.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele