Kui klient küsib Nordea Pangast laenu, siis
mitte ainult ei pöörata tähelepanu tema tegelikule maksevõimele vaid
ka sellele, kas tema tööandja on usaldusväärne ehk ega ettevõtte pea kohal
ei ähvarda pankrotihaamer, rääkis Nordea Panga tootejuhtimise osakonna juhataja
Loit Linnupõld.
Kohe oma ettekande alguses ütles Linnupõld, et laenu andmisel pööratakse praeguses majandusolukorras tähelepanu lisaks inimese maksekäitumisele ka tema tööandjale ja tema majanduslikult olukorrale. „Kas ettevõttel on maksuvõlad või on tal oht, et keti rendileping öeldakse üles jne,“ näitlikustas tootejuhtimise osakonna juhataja reedel rahvusraamatukogus toimunud Eesti Kinnisvarafirmade liidu seminaril „Masu ja kinnisvarasektor“.
Ettevõtjatele, kes saavad suuri dividende, tehakse Loit Linnupõllu sõnul dividendide jätkusuutlikkuse prognoos ning see, kui pangaautomaadis pannakse arvele pidevalt palju sularaha, enam laenu taotledes ei müü.
Samuti kui tabatakse, et olete võtnud korduvalt SMS-laenu või külastanud tihedalt kasiinot, ei tähenda see küll automaatset disklahvi, kuid üks väga mõjus selgtitus kuluks sel puhul pangale ära küll, rääkis Linnupõld.
Linnupõllu sõnul ootab Nordea täna, et laenu küsima tulles oleks inimese sissetuleks keskmiselt 10 000 kuni 11 000 netokrooni. Pere keskmine võiks kokku tulla Tallinna inimestel umbes 15 000 krooni ja väljaspool Harjumaad 13 000 krooni. Samas mainis Nordea Panga tootejuhtimise osakonna juhataja, et kui Nordeast antakse inimesele laenu, siis praegu eeldatakse, et ta „tuleb meile koos naha ja karvadega“ ehk toob panka üle ka oma palga ja arveldusarved.
Kindel ei vastus tuleb kui:
*sul on maksehäired*sa ei suuda selgitada, kuidas kontol raha liigub, mis sellega on tehtud või miks oled võtnud SMS-laenu.*kui sinu tööandja pole usaldusväärne- tahame veenduda, et sa ka edaspidi saad palka*kui sul on nõrk maksuvõime ja reservi pole*kui sul on juba olemasolev võlakoorem, võib olla ka liisingukeskne*kui sul on nõrk tagatis laenule
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Suurte sammudega sel aastal kinnisvaraturule sisenenud Tartu juurtega Livida sai alguse lihtsast ideest muuta kodu soetamise protsess paremaks. Läbimõeldud kodu ostmise kogemus pakub premium-klassi teenust nii neile, kes eelistavad leida oma unistuste kodu kerge vaevaga, kui ka neile, kelle jaoks on oluline kogu kodu detailideni lahti mõtestada.