Viimase nädalaga on USAs olnud vähemalt 15
telefonikõnet, kus pommiähvarduse saab kiireteks elektroonilisteks
rahasiirdamisteks võimeline firma ning mitmel juhul on kurjategija ka raha
saanud.
Asja on uurima asunud FBI, kirjutas täna New York Times. Kõned järgivad sama mudelit, kus kurjategija räägib, et ta "võib näha, mis seal kontoris toimub" ning nõuab raha ülekandmist, rääkis eriagent Rich Kolko. Tosinas osariigis toimunud juhtudel on töötajad üle kandnud tuhandeid dollareid.
Eelmise neljapäeva hommikul vara tuli kõne Western Unioni kontorisse, mis asus ühe Oregoni osariigi toidupoe ruumes. Nõuti raha kandmist Portugalis asuvale arvele, kuid selle asemel kutsusid töötajad politsei. Kuigi mitmel puhul ei ole nõutud ülekandeid tehtud, on kolmes osariigis (Kansas, Missouri, Rhode Island) kurjategijad õiguskaitseorganite teatel saanud kokku vähemalt 13000 dollarit. Näiteks maksis teisipäeval kurjategijaile Wal-Marti töötaja Rhode Islandis. Reedel sai üks pangakontor Savannah´s kõne, kus helistaja väitis endal olevat kaasosalist ja et pangakontorisse on paigutatud pomm ning ülekandest keeldumisel see lõhatakse. Ühtlasi nõuti telleri mobiilinumbrit, mis tekitas viimases hirmu, et tal hoitakse silma peal. Töötaja pani teele veidi alla 3000 dollari, mis jääb täpselt allapoole rangemalt kontrollitava summa piiri. Kurjategija oli samal ajal liinil ning nõudis esimese summa päralejõudmise järel veel üht samasugust. Töötaja läkitas ka selle, kuid Western Union ei täitnud korraldust. Helistaja käskis telleril nõuda Western Unioni helistades tehingu sooritamist, muidu lõhkeb pomm. Western Union keeldus endiselt. Firma meediasuhete juhi Sherry Johnsoni sõnul on nad petuskeemist umbes nädala jagu teadlikud. Ta pidas tegijaks sama isikut, kes varem on helistanud klientidele esinedes Western Unioni töötajana ja paludes teha rahaülekandeid "süsteemi testimiseks". "Kui see ei töötanud, võttis ta appi pommijutu," leidis Johnson.
Üheski taolises juhtumis ei ole tegelikku pommi leitud. Viimati ühes toidupoes olnud juhtumis evakueeriti igaks juhuks 36 inimest.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Suurte sammudega sel aastal kinnisvaraturule sisenenud Tartu juurtega Livida sai alguse lihtsast ideest muuta kodu soetamise protsess paremaks. Läbimõeldud kodu ostmise kogemus pakub premium-klassi teenust nii neile, kes eelistavad leida oma unistuste kodu kerge vaevaga, kui ka neile, kelle jaoks on oluline kogu kodu detailideni lahti mõtestada.