• 16.06.16, 16:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Balticu aastapotentsiaal – 5 miljonit reisijat ja 16 miljonit tonni kaupa?

Rail Baltic projektist huvitatud ettevõtjad kohtusid sel nädala MTÜ Rail Baltic Business Network ettekandekoosolekul Muuga Sadamas, kus räägiti Rail Balticu võimalustest. Metaadvisory vahendab räägitut.
Muuga Sadam
  • Muuga Sadam Foto: Äripäev
Arutlusteemaks oli uue raudteeprojekti edasiste arengute ja tulevase Rail Baltic Muuga kaubaterminaliga seotud ärivõimalused. Kõnelejate hulgas olid ka AS Tallinna Sadam juhatuse esimees Valdo Kalm ning Eesti, Läti ja Leedu ühisettevõtte RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa.
AS Tallinna Sadam juhatuse esimees Valdo Kalm andis üritusel ülevaate Muuga sadama tööst ja arenguplaanidest fookusega tulevasel Rail Balticul. „Kui reisijate liikluse osas on kõigis kolmes Balti riigis Rail Balticu toetus kõrge, siis kaubavedude osas ollakse skeptilisemad. Samas Soome enda jaoks juba näeb Rail Balticu vajalikkust ja pakutavaid võimalusi. Samal ajal on juba märgata, et ka Eesti ettevõtjad tajuvad üha enam milline potentsiaal on Muuga multimodaalsel kaubaterminalil koosmõjus Vuosaari konteinerterminaliga,“ lausus Kalm.
Sajandi suurim projekt
RB Rail AS tegevjuht Baiba Rubesa sõnul on Rail Balticu näol tegemist Euroopa jaoks prioriteetse projektiga, tagamaks olulised puuduolevad lõigud Euroopa raudteetranspordisüsteemis.
 „Tegemist on Balti riikide selle sajandi suurima infrastruktuuri koostööprojektiga, mis lubab meil transportida 5 miljonit reisijat ning 16 miljonit tonni kaupu aastas. Tehniline projekt ja uuringud saavad valmis 2020 aastal ning uue raudteeliini ehitus lõpeb Balti riikides 2025 aastal,“ sõnas Baiba Rubesa.  „Rail Baltic ühendab 730 kilomeetrisel lõigul omavahel Kaunase, Riia, Pärnu ja Tallinna ning loob ühendused peamiste transpordisõlmedega. See tagab riikliku majanduse mitmekülgse ja jätkusuutliku arengu ning parandab reisijate liikuvust põhja-lõuna suunal,“ lisas Rubesa.
MTÜ Rail Baltic Business Network juhatuse liikme, advokaadibüroo TRINITI partner Tõnis Tamme sõnul on kiirraudtee näol tegemist järgmise kümnendi Euroopa Liidu ühe prioriteetse projektiga, mistõttu on loodud MTÜ eesmärgiks saavutada Eesti ettevõtjate suurem teadlikkus ja kaasatus Rail Balticu projektiga. „Oleme võtnud eesmärgiks kaardistada uuest kiirest raudteeühendusest tekkivad uued ärivõimalused ja korraldada projektist huvitatud ettevõtete ja projekti vedavate avaliku sektori partnerite vahel usalduslik ja mõtestatud dialoog. Hiljuti liitusid meie ärivõrgustikuga ka kolm uut ettevõtet: Lemminkäinen Eesti AS, Riigiressursside Keskus OÜ ja KMG Inseneriehituse AS,“lisas Tamme.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.11.24, 13:54
Puuraukudega maaküte on hea lahendus nii renoveeritavale korterelamule, mõisale kui ka kirikule
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele