Kõige probleemsemad valdkonnad töövaidlustes ongi ehitus, kaubandus ja transport. Kõige rohkem vaidlusi tekitab tööandjate ja töötajate vahel palk.
Lippe rääkis Äripäevale teemal töövaidlused, et ta pani juba 1995. aastal tähele, et pärast palkade tõstmist hakkasid töötajad endale kalleid autosid liisima, ja kui siis mõne aja pärast palgast jälle puudu jäi, süüdistati ikka ja jälle just tööandjat.
“Palju see tavainimene ikka ise süüdi tahab olla. Kui sportlane treenib üle, on ka treener süüdi. Kui kiirust ületades trahvi saadakse, on jälle politsei süüdi, et ta kiirust mõõtis,” märkis Lippe.KaroTransis on töötaid üle 40 ja Lippe sõnul on enamik neist pika staažiga. Korra on ettevõte pidanud ka töövaidluskomisjonis käima, aga enamasti lahendatakse arusaamatused omavahel. Ehitusfirma Lemminkäinen Eesti juht Sven Pertens ütles, et ehituses on palju vaidlusi loomulikel põhjustel – töö on tihtipeale hooajaline ning ehitusettevõtteid ja sel alal töötajaid palju.Pertensi sõnul pole nende ettevõttes märgata, et vaidluste arv oleks suurenenud. Töövaidluskomisjoni jõudis tema sõnul vaidlus viimati koguni kümmekond aastat tagasi. “Kui ettevõttes on mõistlik personalijuht, siis lahenevad arusaamatused nii, et kolmas osapool ei pea sekkuma,” ütles ta. Pertens ütles, et töövaidluskomisjonis asutakse tavaliselt nõrgema ehk töötaja poolele. Tema sõnul peaksid tööandjad lepingust väga punktuaalselt kinni pidama ja näpuga järge pidama, millised on tema täpsed kohustused. “Tänapäeval on inimesed piisavalt haritud, et tööandja käitumises vigu otsida,” ütles ta.
Seotud lood
Viis miljonit eurot, mis maksuamet siin mõne aja eest enda aastaseks võiduks autoturul luges, on kinnisvaraturul võimalik ületada mitmekordselt.
GoBus sõlmisid eile kollektiivlepingu ja palgaleppe, mille järgi teenivad GoBusi bussijuhid alates veebruarist vähemalt 3,30 euro suurust tunni- ja 810 euro suurust kuupalka.
Maksu- ja Tolliameti peadirektor Marek Helm tõdes Hangete konverentsil, et tal on ettevõtja vaenlase märk otsa ees.
Taksofirmadele tööd jätkub, eriti palju on viimasel ajal lisandunud ärikliente, sest mugav teenus aitab raha kokku hoida.
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.