Praegu arendajad elektriautode laadimiskohtade ehitamisest suurt lisa ei teeni, aga see investeering võib tulevikus oluliselt pilti muuta, kinnitab Kinnisvarabüroo Uus Maa juhatuse liige Igor Habal.
Uus Maa juhatuse liige Igor Habal märgib, et elektriautode tahtjaid tuleb järjest juurde ja see mõjutab kogu korteri hinda. Foto: Raul Mee
Tema sõnul jätab suur osa arendajaid seadusega nõutud elektriauto laadimiskoha juhtmetaristu paigaldamata ning elektriautode populaarsuse kasvades võib sellest kinnisvara müümisel tekkida suur kitsaskoht.
Kinnisvaraturul ei ole halba aastat, on kasutamata potentsiaal, kirjutavad advokaadibüroo RASK vandeadvokaadid ning ehitus ja kinnisvara valdkonnajuhid Marina Lapidus ja Ramon Rask.
Täna hakkasid Capital Milli hallatavate Tiskre Prisma ning Tallinna kesklinnas asuva Skyoni büroohoone juures tööle avalikud elektriautode laadimispunktid. Elektriautode laadimistaristu arendusega tegelev Eleport varustab laadimisjaamadega kokku 60 Capital Milli hallatavat objekti. Valmimisel on neist praegu 16, millest 12 on kaubanduskeskused.
Tänased väljaminekud kulukamatele ehitusmaterjalidele ja -võtetele, pingutused elektri- ja veetarbimise ning eeskujuliku jäätmekäitluse osas ei too koheselt käegakatsutavaid tulemusi, kirjutab Green Formula Capitali juht Meelis Šokman.
Elektriautode laadimisteenuste pakkuja Enefit Volt ja TKM Kinnisvara AS alustasid koostööd, et rajada 11 Selveri parklasse kokku 31 uut avalikku elektriautode laadijat. Ligi pooled neist ehk 15 on ülikiirlaadijad, mis võimaldavad 100 kilomeetri läbimiseks vajaliku koguse energiat laadida vaid mõne minutiga.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.