• 20.09.19, 12:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Trammiliikluse edasiarendus tõotab magusaid kinnisvara hindasid

Trammiliiklus võib lähikümnenditel kujuneda alternatiiviks autodele.
  • Trammiliiklus võib lähikümnenditel kujuneda alternatiiviks autodele. Foto: Raul Mee
Trammiliiklust ümbritsevad piirkonnad muudab atraktiivseks sinna tekkiv sotsiaalne ruum, mis võimaldab inimestel omavahel rohkem suhelda. „Kui Telliskivi loomelinnakust liiguks läbi magistraal, siis ei istuks seal keegi," tõdes Harjumaa Omavalitsuste Liidu nõunik Kaarel Kose Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Nii on trammiliinist huvitatud näiteks Viimsi, Maardu, Rae, Jüri, Peetri ja Tabasalu. „Inimesed tahavad samasugust kiiret ühendust, nagu on täna rongide näol olemas Sakus,“ rääkis Kose. Tema visiooni kohaselt võiks Tallinnat lähiümbrusesse jäävate valdadega ühendada kiire trammiliiklus. „Poleks üldse halb, kui Tallinna–Tartu maantee ääres hakkaks liikuma tramm kiirusega 90km/h.“
Kose tõi välja, et kinnisvara hinda mõjutab eelkõige selle asukoht, aga ka ümbritsev keskkond. „Kui massitransport on hästi korraldatud, on see loomulikult meeldiv ja tõstab hinda,“ oli ekspert veendunud.
PANE TÄHELE!
Ehitusuudised.ee korraldab 29. oktoobril Tallinna Teletornis Taristuehituse konverentsi 2019. Konverentsile ootame kõiki, kes soovivad head ülevaadet arengutest, prognoosidest ja ootustest 2020. aastaks taristuehituse turul.
Trammiliinide lähituleviku teemal räägib konverentsil Kaarel Kose.
Vaata kava ja registeeru SIIN.
Veel muudab trammiliiklust ümbritsevad piirkonnad atraktiivsemaks sinna tekkiv sotsiaalne ruum, mis võimaldab inimestel omavahel rohkem suhelda. „Kui Telliskivi loomelinnakust liiguks läbi magistraal, siis ei istuks seal keegi,“ tõi Kose näite sellest, kuidas trammiliiklus ühe piirkonna Tallinna sees juba on atraktiivseks muutnud. „Samuti kui saad mõnusast istumispaigast kiirelt ja mugavalt koju nii, et sul pole autot vaja, on su maja väärtus kõrgem.“
Alternatiiviks metroobuss
Trammiliikluse arendamise alternatiivina näeb Kose veel metroobusside loomist. „See ei oleks lihtsalt rööbaste mahajoonistamine, vaid hõlmaks endas korralikku infrastruktuuri,“ rääkis ta oma visioonist. „Mõte on selles, et loodava trassi peale ei pääseks ükski teine transpordiliik, isegi mitte pööret sooritama – ainult nii oleks meil Tallinnas ja Harjumaal kiire ning tõhus transpordivõrgustik.“
https://raadio.aripaev.ee/episood/intervjuu-millal-jouavad-trammid-tallinnast-valja
Trammivõrgustiku arendamine sobib Kose kinnitusel kokku eesmärgiga, mis hõlmab endas autostumise piiramist ja ühistranspordi konkurentsivõime tõstmist viiendiku võra. „Kui vaatame kliimameetmeid ja tahame süsihappegaasi heitmetega tegeleda, ega siis ühtegi tõsiselt võetavat alternatiivi pole,“ sõnas Kose.
Kose tõi välja, et täna on üheks väga tõsiselt võetavaks suunaks Peetri-Rae, kus omavalitsus on kogunud 100 000 euro suuruse reservi, et tasuvusuuringu valmimisel kohe projekteerima asuda. „Peetri-Rae on üks kõige kiiremini arenenud piirkondi nn Tallinna kuldses ringis, samuti on seal arvestatav hulk tööstust ja tootmist, mis nõuab inimesi,“ põhjendas ta piirkonna trammivajadust. „Rae valda liigub tööle sama palju inimesi kui Tallinnasse.“
Ressurss tulgu kasutajalt
Kose nentis, et täna eelistavad inimesed autot ühistranspordile seetõttu, et nii saab kiiremini. Trammiliikluse muutmine transpordivõrgustiku selgrooks on tema hinnangul aga meeletult kallis ja ambitsioonikas projekt. „Kilomeetri hind on 5–10 miljonit eurot ja kui me räägime 100 kilomeetrist, siis see on metsik hulk raha,“ ütles Kose.
Samas on teed plaanitud valmis ehitada aastaks 2050, mis tähendab, et selleks on aega 30 aastat. Kose sõnul on võimalik suunata täna inimeste poolt autodesse investeeritav ressurss just trammiliiklusesse. „Täna oleme autostuv linn, mis on väga koormav teedeehitusele ja linnaruumile – Harjumaal pannakse 2 miljardit eurot aastas sellele, et autoga sõita. Kui ühistransport pakuks paremat alternatiivi, poleks selle raha sinnasuunamine probleem,“ nägi ta rahastusprobleemile lahendust. „Kõik inimesed saaksid siis muretult ühistranspordiga ukseni.“
Kose sõnul toetab trammivõrgu arendamise koormuse jagamist linnakodanikuga ka Põhjanaabrite näide. „Seal maksab veidi üle poole kokkuvõttes kasutaja,“ sõnas ta.
Samuti näeb Kose, et teatud vahendid trammiteede edasiarendamiseks on võimalik saada Euroopa kliimameetmete kaudu. „Aga eks see kõik ole poliitiline otsus – linnapea peab otsustama, et ta tahab arendada ühistransporti,“ märkis Kose.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.11.24, 13:54
Puuraukudega maaküte on hea lahendus nii renoveeritavale korterelamule, mõisale kui ka kirikule
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.

Hetkel kuum

Rahakrabin muutus aastaga valjemaks - selle lõhn tuntavamaks.
TOP
  • 15.11.24, 06:30
Arendajate III kvartali käibe TOP: eliidi renessanss sai vunki juurde
Mängu tuli veel üks tegija ja edetabel tõmbas pöördesse
Colliers International Advisors OÜ partner Avo Rõõmussaar analüüsib eesootavat (Foto: Colliers International Advisors).
Uudised
  • 15.11.24, 09:00
Ärikinnisvara vakantsusemäära lagi on veel saavutamata
Selgusid mainekaimad arendajad ja kuumimad kohad
Uudised
  • 18.11.24, 10:25
Selgusid mainekaimad arendajad ja kuumimad kohad
Miljonäride klubi kasvab.
TOP
  • 20.11.24, 06:30
Arendajate 4 kvartali käibemiljonäride TOP: miljoniklubi kasvab ja kosub
Poole aasta lõikes on kasv hüppeline.
Summus Capitali Investeeringute juht Hannes Pihl näitab suunad kätte (Foto: Summus Capital).
Uudised
  • 13.11.24, 06:30
Ärikinnisvara edukuse loovad edaspidi need 3 prioriteeti ja trendi
Kasvavad ESG-nõuded ja sellega seoses suurenevad ehituskulud ei ole enam uueks väljakutseks, vaid uueks reaalsuseks.
Restate'i nõukogu liige Ardi Roosimaa analüüsib olukorda valdkonnas.
Uudised
  • 13.11.24, 10:15
Lao- ja tööstuspindasid ähvardab ülepakkumine
Roosimaa: meeleolu muutmiseks on vaja enamat, kui tulevikulubadused ja raha hinna langetamine
Kindluse Kodu ridaelamu, esimesed sellised peaksid valmima 2026. aasta keskel.
Uudised
  • 15.11.24, 10:31
Everaus alustas 45-miljonilise arenduse rajamisega
Arendaja müüb ka hoonestamata elamukrunte
Keilas asuvatele Tuula tee kodudele väljastati kasutusload Projektibüroo abiga. Tellija: Everaus Kinnivara. Foto: Sergei Zjuganov
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 08:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele