Kinnisvarahinnad kasvavad aja jooksul niikuinii, kuid mõnes piirkonnas on lähiaastatel rohkem potentsiaali, selgub kinnisvaraeksperdi hinnangust ja Ülemiste Citys töötavate spetsialistide vastustest Äripäeva küsimustikule. Trammitee lähedus pole ammu enam miinus, vaid arvestatav pluss.
- Ülemiste Citys töötab üle 10 000 kõrgepalgalise inimese, kuid puudub elukondlik kinnisvara. Trammitee pikenemine Peetrisse paneks paljusid Ülemiste töötajaid kaaluma sinna koduostu. Foto: Andras Kralla
Ülemiste City koondab endas nii suuri kui ka väikseid IT-ettevõtteid ning nendes töötavate rohkem kui 10000 inimese keskmine palk on Eesti keskmisest 70% kõrgem. Et Ülemiste pole elurajoon, tuleb seal töötavatel inimestel leida kodu mujale Tallinnas. Või miks mitte ka Tallinnast väljas.
Äripäev uuris, kas Ülemiste City ettevõtetes töötajatelt kas trammiliini pikenemine Peetrisse paneks huvituma seal kinnisvara ostust või üürimisest.
35st eri ettevõttes töötavast inimesest peaaegu kaks kolmandikku (63%) vastas, et Ülemiste trammiliini pikenemine Peetrisse, kust neil oleks tööle sõita vaid 5 minutit, paneks neid ostma või üürima kodu Peetris, sealhulgas oli vastajate hulgas nii eestlaseid kui ka välismaalasi.
PANE TÄHELE!
Ehitusuudised.ee korraldab 29. oktoobril Tallinna Teletornis Taristuehituse konverentsi 2019. Konverentsile ootame kõiki, kes soovivad head ülevaadet arengutest, prognoosidest ja ootustest 2020. aastaks taristuehituse turul.
Kinnisvaraekspertide sõnul saaks suurim kasv osaks sellisele kinnisvarale, mis asub trammiliini kontaktvööndis ehk mingisuguse mõistliku kuni 15minutilise jalutuskäigu kaugusel. Seda on lihtsam välja üürida, sest ei pea kasutama autot.
Praegu ehitusjärgus olevatest piirkondadest jäävad planeeritavast trammipeatustest maksimaalselt 15 minuti jalutuskäigu kaugusele Kesk-Peetri arendus Peetri alevikus ja Marjamaa arendus Järvekülas.
- Peetri aleviku keskele rajatav Kesk-Peetri kortermajade piirkond. Foto: Andras Kralla
Aasta lõpuks valmiv tasuvusanalüüs toob selguse, kuhu tulevad uued trassikoridorid nii Tallinna linnas kui linna piiridest väljaulatuvatel trammiliinidel Peetri–Jüri, Pirita–Viimsi, Lasnamäe–Maardu ja Tabasalu suunal. Lisaks peaks selguma, millised neist liinidest üldse ära tasuvad, arvestades elanike juurdekasvu, ning millises järjekorras liine ehitama hakatakse.
Uus Maa analüütik Risto Vähi usub, et Ülemiste City areng mõjutab kindlasti Peetrit, kuid lisaks trammiteele peab elukohas olema ka muu oluline nagu lasteaiad-koolid-poed. „Tramm on positiivne lisandväärtus, aga ma ei arva, et see sajaprotsendiliselt tõmbaks ära elanikke mujalt piirkondadest, näiteks Nõmmelt, Kristiinest või Kakumäelt. Igal piirkonnal on oma eelised ja puudused. Viimsis on meri, Nõmmel mets, Peetris on kesklinna lähedus jaa nii edasi,“ kinnitas Vähi.
Kui kaugel on trammiliini pikendamise plaanid, loe
ÄripäevastSeotud lood
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.