• 10.07.19, 21:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna linnapea pani peatänava pausile

Tallinna linnapea pani peatänava pausile
  • Foto: Andras Kralla
Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti juhtimisel otsustas linnavalitsus, et seni kavandatud Tallinna peatänava projekt lükkub edasi, kuna analüüsi järgi kahjustab projekt kõigi liiklejate huve. Arhitektide meelest toob see kaasa aga linnasüdamest võõrdumise.
Mihhail Kõlvarti sõnul on senise eskiisprojekti nõrk koht selles, et mitte ainult tavatransport ei hakka seisma ummikutes, vaid liiklusanalüüsi järgi ka ühistransport. "Võidutöö autorid on pakkunud välja terve rea ristmike lahendusi, mida ei saa kasutusele võtta ega aktsepteerida," ütles Kõlvart.
Linnapea sõnul saab alustada peatänava projekteerimisega siis, kui eelnevad ettevalmistusprojektid – sadama piirkonna trammiprojekt, Rävala puiestee pikendus ja Estonia puiestee tunnel –, on ehitus- või valmimiskäigus. "Linnaplaneerimise loogika järgi tuleks nendest kolmest eelmainitud projektist alustada ning nendega peab linn lähiaastatel tegelema hakkama," selgitas Kõlvart.
Läbi saab vaid veerand liiklusest
K-Projekti läbi viidud liiklusmodelleering näitab, et praeguse kavandiga peatänav laseks läbi vaid veerandi tänasest liiklusest.
Tallinna Transpordiameti tellimusel uuringu läbi viinud K-Projekti juhataja Rein Annusveri sõnul oleks ka 25-protsendise läbilaskvuse teatud ristmikel ummikud.
„Hetkel on piirkonnas kolm suurt ristmikku, kus tekivad ummikud. Nendeks on Estonia puiestee, Vabaduse väljaku ja Pärnu maantee ristmik, kus ummikud on praegu juba pikad ning praeguse projekti puhul need ummikud ei kaogi. Teiseks Viru väljaku ristmik, kust jalakäijatel on pikk teeületus ning seetõttu tähendab see nii tavatranspordile kui ka ühistranspordile pikka ooteaega,“ selgitas Annusver. „Ühistranspordile on praegu kõige keerulisem Pronksi tänava, Jõe tänava ja Narva maantee ristmik, kus ühistranspordipeatus on ristmiku lähedal, mistõttu hakkab ühistransport kuhjuma. Praeguse peatänava projektlahenduse puhul kaasnevad mõjud, mis ei lahenda tänast olukorda.“
Tallinna Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa möönis tellitud uurimuse valguses, et paraku arhitektuurselt väga ilus töö osutus liiklustehniliselt selliseks, mis kahjustab kõigi liiklejate huve, kaasa arvatud jalakäijaid, ühistranspordi kasutajaid kui ka autoga liiklejaid. „Mõned lahendused osutusid ka ohtlikuks, kus jalakäija saab otsesema teeületuse, kuid ta viibib sõidukite ja ühistranspordiga samas liiklusruumis kauem, mis on kahtlemata ohtlikum,“ nentis Rüütelmaa.
Arhitektid soovitavad projektiga edasi minna
Erinevalt linnavalitsusest teatas Eesti Arhitektide Liit, et soovitab eelneva linnavalitsuse veetud peatänava projekti teostada, vastasel korral liiklusprobleemid süvenevad ja linnakodanik võõrdub oma linna südamest.
Liidu presidendi Katrin Koovi sõnul tähendaks projekti edasilükkamine sammu vastassuunas. "Kesklinn tuleks anda linnaelanikele tagasi ning sellele aitakski kaasa nutikas ja kaasaegne peatänava lahendus. Kesklinn peaks olema sihtkoht, mitte läbisõiduhoov," sõnas Koov.
Liit leiab, et edukalt läbiviidud peatänava konkursi tulemuseks on hea, kvaliteetne ja teostatav projekt. "Tuleb usaldada endiste linnajuhtide otsuseid ja valikud ning loodame, et uus linnapea ja uus linnaplaneerimise ameti juht ei lähe ajalukku peatänava peatamisega, vaid võtavad peatänava projekti oma auasjaks ning lähiaastate töö põhiliseks väljakutseks, mis loob Eesti pealinnale väärika ja eeskujuliku avaliku ruumi," ütles Koov pressiteates.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.11.24, 18:43
Õigesti valitud ja hooldatud küttesüsteemi kulud on märkamatud
Ligi 15 aastat tegutsenud Maasoojus OÜ on kütte- ja ventilatsioonisüsteeme paigaldanud sadadesse kodudesse ja kontoritesse. Et tõestada nii endale kui ka klientidele heade süsteemide tõhusust, ehitas ettevõte mõned aastad tagasi Jürisse 440 ruutmeetri suuruse kontori- ja laohoone, mille küttele, jahutusele ja soojaveetootmisele vajalik elektrikulu kokku on aastas vaid 4500 kWh.

Hetkel kuum

Tondilosside koidikul? Ärikinnisvara sektor ajab üle ääre ja ahmib õhku
Uudised
  • 27.11.24, 08:52
Tondilosside koidikul? Ärikinnisvara sektor ajab üle ääre ja ahmib õhku
Järgmisel aastal peaks turule tulema ajalooliselt rekordiline 188 000 m2 lao- ja tööstuspindu
GALERII: vaata, mis toimus Äripäeva Kinnisvara korrashoiu konverentsil
Uudised
  • 29.11.24, 11:20
GALERII: vaata, mis toimus Äripäeva Kinnisvara korrashoiu konverentsil
Arteri kvartali projektidirektor Allan Remmelkoor vaatab lootusrikkalt tulevikku.
Uudised
  • 02.12.24, 06:45
Kapitel loob 5-minuti linna ja muudab linnaruumi
Eliit 21: need kinnisvarafirmad annavad Eesti ettevõtete seas tooni
TOP
  • 25.11.24, 06:30
Eliit 21: need kinnisvarafirmad annavad Eesti ettevõtete seas tooni
Eliit 21 esikolmiku ärikasum moodustab pingerea omast pea poole
Arteri kvartalis on veel on vaba vaid ligikaudu 1000 ruutmeetrit büroopinda.
Uudised
  • 27.11.24, 15:14
Kapitel avas 160-miljonilise Arteri kvartali
Kinnisvara korrashoiu TOP 76: ettevõtted trimmisid end tõhusamaks
TOP
  • 28.11.24, 13:45
Kinnisvara korrashoiu TOP 76: ettevõtted trimmisid end tõhusamaks
Esinduslik pingerida ühes mitme tubli ettevõtte esindaja asjatundlike ja põhjalike, ent ka reljeefsete kommentaaridega
Foruse kinnisvara jätkusuutlikkuse ekspert Jaanika Veldre jagab praktilist nõu.
Uudised
  • 27.11.24, 07:00
Ärihoone jätkusuutliku uuendamise 7 sammu
Kui uuemate majade puhul on LEED sertifikaat laiemalt levinud, siis üha populaarsemaks muutub ka vanemate ärihoonete sertifitseerimine
Õigesti valitud ja hooldatud küttesüsteemi kulud on märkamatud
  • ST
Sisuturundus
  • 25.11.24, 18:43
Õigesti valitud ja hooldatud küttesüsteemi kulud on märkamatud

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele