Noblessneri sadamalinnaku järgmises arendusetapis valmib kokku ligi 23 700 m2 korteri- ja äripindu.
BLRT Grupi kinnisvara arendusdirektori Ivar Piirsalu ütles ehituse esimest etappi kokku võttes, et 5 aasta jooksul on renoveeritud ja rekonstrueeritud ajaloolistes hoonetes umbes 10 000 ruutmeetrit äripinda, milleks kulus 10 miljonit eurot investeeringuid.
Viimase kahe aasta jooksul on Noblessneri ajaloolistesse tööstushoonetesse kolinud mitmed ärid, galeriid ja restoranid. Sügisel avab endises allveelaevatehase kompleksis uksed rahvusvaheline Kai kunstikeskus ja valmis saab linnaku tähthoone Noblessneri valukoda, kus hakkavad toimuma kontserdid ning kuhu saab pinna Proto avastustehas.
„Samuti on valmis elamuehituse esimene etapp ehk Staapli kvartal, kus 200 korterit, ja 3000 ruutmeetrit äripinda,“ rääkis Piirsalu.
Teises etapis jätkavad Balti Laevaremonditehas ja Merko koostööd. Noblessneri sadamalinnaku lähiaastate olulisemad arendused on 6 uut kortermaja ning ajaloolise allveelaevatehase hoonete renoveerimine. Kunagisest jõujaamast saab 2020. aasta suveks äri- ja kortermaja ning endisest katlamajast büroohoone.
Tunnelid ja trepid ohutuks liiklemiseks
Lisaks hoonetele arendati välja infrastruktuur, maa-alune osa, ligipääsuteed ja Noblessneri linnaväljak.
Suurim väljakutse oli Piirsalu sõnul inimeste liikumine ja ohutus. „Kalaranna tee paikneb Noblessneris 7 meetrit üle maapinna tavakõrguse, pidime leidma erinevaid lahedusi tunnelite ja treppide ning muude liikumislaheduste toel. Polnud sugugi lihtne neid rajada ja kogu liikumisskeemi läbi mõelda,“ selgitas Piirsalu lisades, et eelkõige oli soov pakkuda inimestele võimalust suurt ja liiklusrohket magistraali ületamata teisele poole teed saada. Mõne päeva pärast avatakse sadamalinnaku keskmes ka 200 kohaline avaparkla.
350-kohaline jahisadam
Jätkub Noblessneri jahisadama arendus. „Praegu on meil sadamas 100 väikelaeva kohta. Viimase kahe aastaga olema rekonstrueerinud kaisid, mis on töömahukas protsess. Oleme alustanud ka uue lainemurdja ehitust, mis muudab meie sadama lainevabaks. Nagu kogu põhjarannikul, oli ka meie sadam hädas suurte laevade tekitatud lainetega, mis jõuavad Viimsist Koplini välja,“ kinnitas Piirsalu, kelle sõnul uus lainemurdja selle probleemi lahendab.
„Kai rekonstrueerimine lõpeb kohe. Kokku tekib meie akvatooriumisse 350-kohaline väikelaeva sadam.“
Järgmise etapi koguinvesteering on umbes 70 miljonit eurot.
Seotud lood
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.