• 03.04.17, 08:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mis maksab tarkvara kui teenus kinnisvarafirmale?

Tarbime teadlikult või teadamata üha suuremat hulka koodiridu, mis teevad internetimaailmas meie eest ära suure osa tööd, Kinnisvara24 tegevjuht Ott Heidmets märtsikuu Kinnisvara kuukirjas.
Ott Heidmets
  • Ott Heidmets Foto: Kinnisvara24
Kuigi saame oma põhilised igapäevavajadused rahuldatud programmidele peaagu raha kulutamata, tuleb ettevõtte vajaduste rahuldamiseks tihti rahakotti kergitada ning selles ei erine kinnisvarafirmad muudest teenusettevõtetest.
Mis on sellise tarkvara kui teenuse õiglane hind, kui kord loodu eest küsitakse raha paljudelt ja igakuiselt ning kui kõrgelt saab hinnastada turupositsiooni? Arvestades viimasel aastal Eesti kinnisvaraturu internetikanalites toimunud muutusi, uute hinnastamismudelitega portaalide lisandumist ning vanade tegijate korduvaid hinnatõuse on paslik võrrelda laiemaid trende SaaS (Software as a Service) turul.
Ajalooline vaade SaaS turule näitab, et teenuste hinnad ei lähe mitte kallimaks, vaid püsivad paigal või isegi pigem odavnevad. Lisaks pakutakse teenuste juurde üha enam uusi võimalusi. Ehk valdavalt saab sama raha eest järjest parema asja. Arendusosakonnad lisavad täiendavat funktsionaalsust ja see annab eelkõige olemasolevatele klientidele suuremat lisandväärtust. Kes midagi uut ei paku, selle kliendid hääletavad jalgadega ja lähevad ettevõtte juurde, mis näeb uusi võimalusi ja mõtleb kaasaegselt.
Vaadates nii kohalikke laiemale ettevõtlussektorile suunatud tarkvarasid (Scoro, Pipedrive, Erply) kui ka maailma suurimaid (Salesforce, Zillow), torkab silma, et erineva suurusega kliendid maksavad erinevat tasu. Nii kasutuskontode kui ka kasutatavate teenuste maht mõjutab oluliselt kliendi kulu. Süüvides erinevate teenuste ajalukku, on näha ka pakutavate teenuste pidevat arengut ning turu tagasisidest ning vajaduste muutumisest lähtuvat võimaluste laienemist. Läbiva joonena võimaldatakse klientidele nende vajadusest lähtuvaid erinevaid hinnatasemeid. Rahvusvahelisele turule suunatud Eesti teenusepakkujate hinnad algavad 10 $ Pipedrive puhul ja lõpevad Erply puhul 500 € juures. Selle raha eest saab 100 kasutajat, 20 poodi jne. Paljude Eesti kinnisvarafirmade kasutatava Scoro tarkvara kalleim pakett maksab 49 € inimese kohta, mis sisaldab kordades rohkem funktsionaalsust, kui ühel tavafirmal eales vaja läheb.
Rahvusvahelised teenused algavad Zillow.com puhul põhimõtteliselt nullist, Salesforce.com alustab 25 $ ja lõpetab 300 $ juures. Zillow on viinud oma hinnastamise internetiäri suurte tegijate Facebooki ja Google’iga sarnasele mudelile ning võtab raha reaalse kontakivahenduse eest. Sisuliselt maksad siis, kui Zillow on sinu jaoks midagi ära teinud. Sarnast teed läks ka Kinnisvara24.ee, kus konto omamine ja kuulutuste avaldamine on ning jääb tasuta. Kulu tekib alles siis, kui kuulutustele tehakse eraldi reklaami.
Kokkuvõtvalt iseloomustab tarkvaraturgu üha rohkem paindlikkus ja kliendi vajadustele vastavate võimaluste loomine. Raha küsitakse argumenteeritult ja eelistatult konkreetset tulemust vastu pakkudes. Kõige olulisem on klientidega arvestamine ning sellest saavad aru nii hästi Facebook, mis võttis hiljuti vastu otsuse vähendada ettevõtete reklaame inimeste uudisvoos, kui ka väiksemad tegijad. Kliendi arvamus on oluline.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 08:00
Ehitusekspertiisi ja järelevalve teostamine säästab aega, närve ja rahakotti
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele