Uudne tehisintellektil töötav tarkvara tuvastab hoobilt isiku ja aitab kelmid tabada, tutvustas telekommunikatsioonifirma Elisa testimisfaasis turvaprojekti.
- Näo tuvastamine uutes turvasüsteemides, mis on inimsilmast tõhusamad. Foto: Elisa
Eesti suurimal äriideede konkursil Ajujahil osalev projekt MARKUS asus täna Rocca al Mare Elisa esinduses testima uudset tehisintellektil põhinevat isikutuvastuse süsteemi, mis aitab tulevikus vältida inimlikke vigu inimeste tuvastamisel ja ära hoida kelmusi.
„Identiteedivargused, pettused, inimlikud vead identiteedi- ja vanusetuvases - need on vaid mõned probleemidest, mis lähevad kogu maailmas ettevõtetele igal aastal maksma miljardeid, kuid mis oleksid intelligentsete lahenduste abil välditavad,“ kommenteeris MARKUSE tegevjuht Kristjan Jansons uudse lahenuse väljatöötamist. „MARKUS aitab need probleemid lahendada, kasutades intelligentseid näotuvastusalgoritme, mis võimaldavad ettevõtetel olla kindlad oma klientide identiteedis ja vanuses.“
Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomanni sõnul võib kiire arvutuse tulemusena eeldada, et Eestis kannatavad ettevõtted ja eraisikud varastatud dokumentidega tehtud toimingute tõttu aastas kahjumit ligikaudu 100 000 euro eest. „Kui sellele rahalisele kahjule lisada veel töö, aeg ja energia, mis kulub nende kaasuste lahendamiseks, saame täiesti arvestatava rahasumma, mida oleks võimalik ainuüksi telekomi valdkonnas hoopis mujale ehk uutesse lahendustesse investeerida,“ lisas Ploomann.
Mailiis Ploomanni sõnul tehakse Elisa esindustes iga kuu kümneid tuhandeid tehinguid, mille käigus peab kindel olema, et lepingule allakirjutaja on ka päriselt see, kes ta väidab end olevat. „Kuigi meie klienditeenindajad annavad endast alati parima, et olla kindlad isiku õigsuses ja dokumentide kehtivuses, tuleb tunnistada, et inimsilm on teatud juhtudel ekslik ning füüsiliselt väsivat silmapaari, eriti päeva lõpuks, on kurjade kavatsustega inimestel võimalik juba lihtsamini petta,“ selgitas Ploomann. „Kuna soovime Elisas, et meie konsultantide põhiline fookus oleks maksimaalselt heal klienditeenindusel, võtame suurima hea meelega tehisintellekti appi tegema isiku tuvastamise tööd meie eest.“
Jansons märkis, et nende eesmärgiks on aidata ettevõtetel ja teenindajatel tegeleda turvaküsimuste lahendamise asemel rohkem sisulise töö, kliendisuhtlusega. „Selleks automatiseerimine rutiinse töö nagu isikutuvastus ning seda on täna tänu suurele hulgale andmetele võimalik teha arvutitel täpsemini, kui seda suudab teha inimsilm,“ lisas ta.
MARKUS põhineb SaaS (Software as a Service) lahendusel, mille tuumaks on masinõppe algoritmid. Süsteem tuvastab videopildist automaatselt inimese vanuse, kontrollib dokumendipildi vastavust inimese videopildiga ehk verifitseerib inimese identiteedi ning ühtlasi vaatab üle ka dokumendi kehtivuse.
Seotud lood
Tänapäeval ei räägita videokaameratest enam ainult objektide turvalisuse tagamise kontekstis. Tehnoloogia kiire areng on muutnud videovalve lahendused mitmekülgseteks tööriistadeks, mis pakuvad palju enamat kui pelgalt valvet.