Novira Plaza kõrghoone - bürood müüakse ja autod sõidavad liftigaNovira Capital juhtivpartner Arle Mölder rääkis Äripäeva Kinnisvarakonverentsil, et Novira Plaza kõrghoonet arendades tehakse kaks põhimõttelist uuendust - büroopinnad müüakse ja büroohoone ülemistele korrustele ehitatakse korterid.
"Varasemas elus oleme arendanud kahte büroohoonet - Kawe ja Metro Plazat. Meil on ka Novira projektiga kõrged ambitsioonid. Selle hoone juures teeme kahte asja teistmoodi - müüme büroopindasid, mitte ei üüri neid," ütles Mölder. Ta lisas, et mõte on selles, et büroohoone ehituse ajal sinna üürnikke väga ei saa ja 1-1,5 aastat kulub büroohoone täitmiseks üürnikega.
"Tegime julge otsuse, et selles hoones hakkavad olema nii korterid kui ka bürood - kolm ülemist korrust on korterid, 12 alumist korrust bürood. kui on bürood ja korterid koos, siis ei tohi tekkida olukorda, kus ühes liftis kohtuvad prügikottidega elanikud ning tumedas ülikonnas ärimehed. Ehk et majale tuleb kaks eraldi fuajeed. Baltikumis pole ühtegi autolifti, kui sellesse majja tuleb Balti riikide esimene autolift. Need ei ole perekorterid, vaid linnaresidentsid," rääkis Mölder.
Ta lisas hoone kõrguse kohta, et kui linnaisad oleksid lubanud teha kõrgema, oleks nad seda ka teinud. Eestis algab kõrghoone alates 9st korrusest.
"Energiatõhususes proovime olla eesrinnas, kuid on tooteid, mida valitakse ennekõike toote ja mitte kulude järgi. Me tahaks mõelda, et meid valitakse eelkõige sellepärast, et meie maja on atraktiivne ja õiges kohas. Klaasmaja iseenesest ei ole väga energiatõhus," möönis ta.
Seotud lood
Tallinna "justiitspalee" kõrvale kerkib 8-korruseline büroohoone, mille ehitus läheb maksma 14 miljonit eurot.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.