Liikluskindlustuse seadus hakkab kehtima juba sellel sügisel. Teine, kindlustusturgu mõjutav kindlustustegevuse seadus, jõuab eelnõuna parlamenti sügisel, et jõustuda juba osaliselt järgmine kevad.
Kindlustusmaaklerite konverentsil esines Rahandusministeeriumi kindlustuspoliitika osakonna juhataja Siiri Tõniste kes ütles, et olemasolev seadus oli ajale jäänud jalgu. „Turg, kindlustusandjate ja –võtjate soovid olid juba eest ära liikunud. Töögrupid valmistasid seadust ette 4-5 aastat.“ Ta tõi välja uue seaduse väljatöötamise põhjused:
• Liikluskindlustuse korralduse arusaadavamaks muutmine kindlustuskaitse omandamisel ja kannatanute nõuete rahuldamisel
• Kohustusliku liikluskindlustuse regulatsiooni võlaõigusseadusega kooskõlla viimine
• Kindlustamata sõidukite liikluses osalemise vähendamine
• Liiklusohutuse suurendamisele kaasaaitamine
Tõniste ütles, et liikluskindlustuse põhiolemus ja selle tugisüsteem jääb endiseks ka uues seaduses. Uue seaduse põhimõtted
• Liikluskindlustuse leping saab olema uue struktuuriga ehk tavaline kindlustusleping
• Kahju käsitlemise võimalus oma kindlustusandja poolt
• Uued tagasinõude alused
• Tervikuna kindlustamata sõidukite teema
• Automaatne kindlustuskaitse ja romud
Teine kindlustusmaastikku mõjutav seadus, mis Tõniste sõnul on praegu väljatöötamise faasis, on uus kindlustustegevuse seaduse eelnõu. „ 14. aprillil lõppes mitteametlik kooskõlastusring. Eelnõu peab valitsusse jõudma oktoobris 2014 ning tahame seaduse vastu võtta jaanuaris 2015. Täies ulatuses jõustub seadus 1. jaanuar 2016, üleminek algab märtsis 2015,“ loetles Tõniste tähtaegu.
Euroopast alguse saanud projekt Solventsus II rakendamiskohustus Eestis andiski tõuke uue kindlustustegevuse seaduse väljatöötamiseks. „Projekt mõjutab eelkõige kindlustusandjaid ja finantsjärelevalveid kogu Euroopas, nii ka Eestis. Vähem puudutab otseselt kindlustuse kliente ja ka vahendajaid. Kolm olulist märksõna mida välja toon on: kindlustusandjate riskijuhtimissüsteem, kindlustusandja riskiprofiilile vastavad usaldatavusnõuded ja suurem avalikustamine.
Tõniste rõhutas, et kindlustusvahenduse teema on eelnõus reguleeritud peatükis 10. „Kindlustusvahendus on nii suur alateema, et vääriks lausa omaette uut seadust. Praegu menetleb Euroopa Nõukogu eelnõu IMD2 aga see toppab praegu ning kindlustusvahendusseadus on jäänud praegu tähtsuselt kuuendale tasandile,“ selgitas Tõniste tausta. „Kindlustusvahenduses on oluline teema kindlasti lojaalsus ja regulatsioonis kohustusena kirjas. Maaklerid ju müüvad ennast läbi usalduse.“
Kohustuslikud kindlustused, mis hetkel eelnõudena menetlemisel:
Tervishoiutöötajate vastuskindlustus regulatsioon ja uue sõnastuse saab välismaalaste kohustuslik ravikindlustus.Koalitsioonilepingus on tööõnnetus- ja kutsehaiguskindlustuse võimalik reanimeerimine.
Liikluskindlustusseadus võeti vastu 26. märtsil ja jõustub 1. oktoobril 2014.
Seotud lood
Kindlustusmaaklerluse konverentsil "Kindlustusmaaklerid muudatuste tuultes" tuli jutuks ka aastaid teemaks olnud maaklerite netohinnastamine, kuna kindlustustegevuse seaduse eelõnõu on praegu arutamisel.
1. oktoobrist 2014 kehtib uus liikluskindlustuse seadus. Uue seadusega säilitatakse märkimisväärne osa kehtiva seaduse põhimõtetest, kuid mitmed ajale jalgu jäänud aspektid on läbinud olulise uuenduskuuri.
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.