Skanska endine divisjonjuht Tiit Kõnd
lahkus Skanskast ehitusäri eetikapiire rikkudes jättes Eesti ühe olulisema
värava ehk Tallinna Lennujaama projektijuhtimise katki.
„Mis mulle pinda käib, on see, et üks nendest divisjonijuhtidest jättis Lennujaama projekti pooleli. Ehitusringkondades ei peeta heaks tooniks, kui projektijuht keset projekti minema kõnnib. Seoses sellega olid meil päris korralikud raskused, et uuesti projekt joonele saada,“ ütles Skanska uus juht Olle Horm. Hädaolukorras saadeti Skanska omaniku poolt uueks projektijuhiks soomlane.
Kõnd on üks võtmetöötajatest, kes on Skanskast väljakasvanud uue ehitusfirma Shermani osanik, millele ehituslepingud juba 600 miljoni eest. Mees ei soovinud Lennujaama katkijätmist kommenteerida.
„Kaalun Teie poolt esitatud küsimustele vastamist,“ vastas Kõnd esimese e-kirjaga. Mees siiski hiljem vastas kirjale, aga ei põhjendanud, miks ta jättis Lennujaama projektijuhtimise pooleli.
„Lahkusin Skanska EMV-st 2007 aasta lõpus peale 12 aastast töösuhet. Ettevõttes toimus põlvkonnavahetus ja minu lahkumine ei olnud selle protsessi kõige olulisem juhtum,“ kirjutas Kõnd, kelle mobiiltelefon andis üksnes kutsuvat tooni.
Ta lisas, et oli Skanskale lojaalne töötaja. „Olen olnud lojaalne töötaja oma endisele tööandjale, kellest väga lugu pean ja tahan seda olla ka tänastele partneritele.“ Kõnd kinnitas, et polnud Shermaniga seotud Skanskast töötamise ajal, kuigi Sherman alustas ehitustegevusega advokaadi tagant pool aastat enne, kui Skanska endised divisjonijuhid Kaupo Kolsar, Tiit Kõnd ja Kajar Kruus lahkusid Skanskast.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.