• 02.10.17, 18:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida Airbnb-kriisi vältimiseks teha?

Airbnb trügib jõudsalt populaarsete majutusplatvormide hotels.com ja booking.com kõrvale, kuid kahjunõudeid tuleb klaarida eraisikute vahel ning omal jõul, kirjutab tarbijakaitseameti jurist Heldin Malmet.
Heldin Malmet
  • Heldin Malmet Foto: Tarbijakaitseamet
Pettumuste ära hoidmiseks soovitab Heldin Malmet järgmist.
Kui üüritav korter ei vasta ootustele
Airbnb poole pöördudes peab arvestama, et teavitus tuleb edastada hiljemalt 24 tunni jooksul peale check-ini tegemist – selliste tingimustega nõustusid sa broneerimisel. Võimalusel tasub pretensioonile lisada ka fotod. Korteriomanikku tasub teavitada Airbnb platvormil koostatud sõnumiga, mis on oluline ka selleks, et Airbnb näeks, et oled püüdnud korteriomanikuga ise lahenduseni jõuda.
Vastavalt „Külalise hüvitamise eeskirjale“ (inglise keeles Air Bnb’s Guest Refund Policy) kuuluvad hüvitamisele juhud, kus korteri omanik ei võimalda üüripinna kättesaamist või majutus ei vasta tingimustele, näiteks magamiskohtade arvu, asukoha või lubatud mugavuste poolest. Hüvitamisele kuuluvad ka olukorrad, kus majutuskoht ei ole puhas, on ohtlik või kui seal on igapäevaselt koduloomad, mille kohta ei olnud pakkumises märget.
Sellistel juhtudel peaks üürnik tagasi saama tasutud summa või pakutakse talle sarnaste omadustega asenduspinda. Airbnb kasutajatingimuste kohaselt ei ole platvorm vastutav, kui üürnik esitab pretensiooni rohkem kui 24 tundi pärast check-ini.
Kui kodumajutuse seadmed ei tööta
Võib juhtuda, et üüritud kohas ei toimi näiteks nõudepesumasin või juhtmeta internetiühendus. Kui üürileandja vastutust ei võta ning probleemi ei lahenda, on sul õigus esitada hüvitisnõue Airbnb-le. Sealjuures peab jällegi probleem olema ilmnenud 24 tunni jooksul pärast check-ini (loe: Guest Refund Policy). Kui 24 tundi on möödunud, võib Airbnb olla vaid sinu ning üürileandja vahelise probleemi lahendamises vahendajaks, kuid Airbnblt hüvitist nõuda ei saa.
Kui kaaselanikud või üürileandja ei meeldi
Sellise probleemiga puutuvad kokku vaid need, kes ei üüri kogu korterit või maja, vaid ühte tuba elupinnast. Ennetada saab, kui lugeda enne broneerimist teiste klientide hinnanguid lugedes. Korteriomanikuga kontakteerudes võiks analüüsida, kas omanik suhtleb sõbralikul toonil, sest juba ebaviisakas suhtlusmaneer võiks näidata n-ö punast tuld. Juhul, kui konfliktid tekivad majutuse ajal, võib abi saamiseks pöörduda Airbnb poole. Seejuures tasub silmas pidada, et ka Airbnb ei pruugi saada midagi teha, kui kui korteriomanik lihtsalt ei meeldi. Abi võib olla sellest, kui hoida suhtlus korteriomanikuga vaid minimaalsel vajalikul tasemel. Enne broneerimist tutvuge kindlasti konkreetsele majutuskohale kehtivate kodukorra reeglitega (house rules).
Kui korteriomanik tühistab broneeringu
Juhuseid, mil korteriomanik tühistab broneeringu viimasel hetkel, tuleb ikka ette ning nendeks peab valmis olema. AirBnb lubab sul sellisel juhul valida eelmise broneeringu maksumuse ulatuses uue koha või pakub raha tagasi.
Kui kaotasid võtme või jäid ukse taha
Helista või saada kohe oma korteriomanikule sõnum, et talle tekkinud probleemist teada anda. Enamus Airbnb kaudu elamispinna üürilepakkujad on kusagile tagavaravõtme jätnud. Samas, kaotatud võtme eest pead sa tõenäoliselt raha maksma ja vastav summa peetakse reeglina kinni sinu deposiidist.
Kui korteriomanik kirjutab halva arvustuse
Airbnb on unikaalne selle poolest, et nii üürnikud kui üürileandjad saavad üksteist teenuse kasutamise järgselt arvustada ja seda nad reeglina ka teevad. Kui korteriomanik kirjutab sinu kui üürniku kohta negatiivse arvustuse, peaksid kindlasti sellele vastama ning esitama oma selgituse. Arvustusele vastamiseks on aega vaid 14 päeva, seega tasub kiiresti reageerida.
Kui nõutakse Airbnb-välist maksmist
AirBnb teenuse üldtingimuste kohaselt toimub teenuse eest tasumine vaid Airbnb kaudu. Seega, kui üürileandja teeb ettepaneku tasuda broneeringu eest mõnele muule vahendajale või e-kirjaga edastatud arve kaudu, ei ole tegemist ausa tehinguga. Airbnb ei edasta klientidele kunagi arveid! Samuti ei tee Airbnb tehingud Western Unioni, MoneyGram’i, Cashier's check, Money order või mõne muu raha saatmise programmi vahendusel.
Tarbijakaitseametile on laekunud kaebusi, kus tarbijad nõustusid suhtlema ja arveldama majutuskoha pakkujaga platvormiväliselt. Sellistel juhtudel on tarbijad eiranud platvormi kasutajatingimusi ning sattunud hiljem pettuse ohvriks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:50
Pesa on igas mõttes kaasaegne turvakodu
Millega ja miks paistab silma Tallinna Laste Turvakeskuse uus hoone Tondil, sellest räägivad maja autorid, Kontsept Arhitektuuribüroo arhitekt/partnerid Kaidi Põder ja Margo Koppel, büroo Sirkel & Mall arhitekt Marit Aripmann ja hoone tellinud Tallinna Linnavaraameti arhitekt Katre Jõgeva.

Enimloetud

1
Uudised
  • 04.02.25, 12:37
Fausto sai Fahle 14-korruselisele büroohoonele ehitusloa
Arhitekt Margit Aule kirjeldab hoonet arhitektuursest aspektist. Ehituseks läheb sel aastal
2
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 12:25
Dubai kinnisvara turg peibutab endiselt investoreid
3
Uudised
  • 29.01.25, 06:00
Valmistu muutma hoone otstarvet või hääbu - ärikinnisvara saab uue näo
SUUR LUGU. Ärikinnisvaraturg vahetab hoogsalt käiku. Investor hoia silmad lahti
4
Uudised
  • 31.01.25, 13:20
Arendajate 4 kvartali käibemiljonäride TOP: miljoniklubi kasvas
Numbrid on kõnekad ja võrdluspilt suisa paradoksaalselt reljeefne
5
  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 08:00
Ekspert: kuidas närilistest ja olmekahjuritest lõplikult lahti saada?
6
Uudised
  • 04.02.25, 11:22
Tallinna korteritehingute hinnad on tehingustruktuuri nägu
Vaata graafikut, kuidas on tehingutestruktuur muutunud aastatel 2023-2024

Hetkel kuum

Uut arendada on ikka tore - valmides see särab ja läigib. Kuid kõik möödub. Arendaja, kas oled valmis ka hoone otstarvet muutma? Kas selle võimaluse sinna sisse üldse planeerisid?
Uudised
  • 29.01.25, 06:00
Valmistu muutma hoone otstarvet või hääbu - ärikinnisvara saab uue näo
SUUR LUGU. Ärikinnisvaraturg vahetab hoogsalt käiku. Investor hoia silmad lahti
Raha tahab tuulutamist, see paneb rattad käima.
Uudised
  • 31.01.25, 13:20
Arendajate 4 kvartali käibemiljonäride TOP: miljoniklubi kasvas
Numbrid on kõnekad ja võrdluspilt suisa paradoksaalselt reljeefne
Ärikinnisvara halduse ekspert Janek Hintsov.
Uudised
  • 30.01.25, 06:30
AI toob kinnisvarahaldusse ja -korrashoidu rea muutusi
P113 tervisemaja projekteeris arhitektuuribüroo PLUSS (Foto: Hepsor).
Uudised
  • 30.01.25, 14:41
Hepsori tervisemaja üüripinadest on vaba veel 20%
Hoone pea 4000 ruudust on väljaüüritud 80%. Vaata galeriid
SIRIN Developmenti tegevjuhi Laurynas Kuzavas vaatab tulevikku (Foto: SIRIN Development).
Uudised
  • 28.01.25, 06:00
Magus investoriamps: laopindade nõudlus alles hakkab kasvama
Kas oled valmis? Raharattad hakkavad pöörlema: kõigepealt Baltikum, sihikul on Poola
Bigbank peaökonomist Raul Eamets.
Uudised
  • 31.01.25, 11:22
Rõõmustage - intresside langetus tuleb kiirem
1,7%-1,8% tase ei ole enam kaugel.
Liveni 10,5% rohevõlakirjad noteeriti Tallinna börsil eelmise aasta mais. Pildil paremalt teine Liveni tegevjuht Andero Laur.
Börsiuudised
  • 30.01.25, 12:12
Liveni hoovõtt enne tõusu
Ootame 6. märtsil toimuvale praktilisele ja personaalsele koolitusele “Süsiniku jalajälje mõõtmine ettevõttes” inimesi, kes vastutavad kestlikkuse ja ESG, strateegia, finantside, arendus- või keskkonnateemade eest.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 16:32
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele