Elektromobiilsuse programmi juht Jarmo Tuisk ei ole nõus Raivo Küti väidetega elektriautode ebavajalikkusest.
"Riik ei ole autosid ostnud, vaid vahetas saastekvoodi ülejäägi 507 elektriauto Mitsubishi iMiev vastu. Lisaks müüs täiendavat saastekvooti, et rahastada kiirlaadimisvõrgu ülesehitust ning toetada neid keskkonnateadlikke autoostjaid, kes soovivad osta täiselektrilise auto või pistikhübriidi," rääkis Tuisk. Tema sõnul ei pea paika ka väide, et viie aasta pärast tuleb autodele osta uus aku.
"Erinevad uuringud ning ka autotootjate endi kinnitused ütlevad, et viie aasta pärast on auto aku mahtuvusest endiselt järel ca 80% ning 10 aasta pärast vähemalt 70%," märkis Tuisk. Ta lisas, et alati on võimalus akut varem uuendada, sealjuures täismahus, kuid ka siis ei maksa aku 20 000 eurot, vaid umbes kolmandiku auto hinnast.
"Samal ajal on usutavasti tekkinud ka järelturg akukomponentidele. Nii näiteks on erinevad autotootjad - GM, Nissan, Mitsubishi - arendamas akude järelturulahendusi, sealhulgas suuremõõdulisi salvestusseadmeid näiteks taastuvenergia talletamiseks," lausus Tuisk.
Samuti leidis Tuisk, et Eesti sõlmis tehingu elektriautode ostuks õigel ajal, luues midagi, millel on pikaajaline mõju alternatiivse transpordiökosüsteemi arengule.
"Eestil õnnestus sõlmida kasutamata saastekvoodi müügitehing Mitsubishi Corporationiga ajal, mil saime selle eest head hinda. Täna on CO2 hind kauplemisturul kordades madalam ning ostjaid raske leida," ütles Tuisk.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Tartu kesklinna piirile, Kastani ja Võru tänava ristmikule, kerkib silmapaistev viiekorruseline büroohoone Kastani Kolmnurk, kus on võimalus endale uus kodu leida vaid valitud Tartu ettevõtetel. Tegemist on tõelise pilgupüüdjaga, mille iga detail on põhjalikult läbi mõeldud – funktsionaalsus, mugavus ja kaasaegsus on ühendatud kolmnurkse disaini ja tumeda klaasfassaadiga.