• 16.01.12, 13:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Test: autode tegelik kütusekulu lubatust 25–50% suurem

Autode tegelik kütusekulu võib olla reklaamitust 25–50% suurem, vahendab whatcar.ee Saksa ajakirja Auto Bild testi.
Auto Bildi koostatud edetabelist selgus, et neljal autol erineb reaalne kütusekulu tootja lubatust 50 protsenti ja rohkemgi. Need on Opel Ampera ePionier Edition (1,6 liitri asemel 5,2 liitrit sajale kilomeetrile), Toyota Prius Plug-In (2,6 asemel 4,1 liitrit), Audi A6 3.0 TDI DPF multitronic (5,1 asemel 7,8 liitrit) ja Lexus CT 200h (3,8 asemel 5,7 liitrit).
Nimelt annab Opel 1,6-liitrise keskmise kütusekulu kuni sajakilomeetrise sõidu puhul. Ent seda vahemaad aitab suures osas läbida akudesse salvestatud energia. Edasi saavad akud tühjaks ning "elektri"-Opel hakkab liikuma bensiini abil nagu auto muistegi.
Ametliku kütusekulu mõõtmine toimub euroliidu direktiivi 80/1268/EWG järgi. Et kõiki autosid võrreldavates tingimustes katsetada, mõõdetakse kütusekulu mitte teedel-tänavatel, vaid stendil. Mõõtmine kestab 19 minutit ja 40 sekundit. Imiteeritakse linna- ja maanteesõitu. Kiirendused ja kiirused on täpselt ette antud, nii näiteks tuleb paigalt 50 kilomeetrini tunnis jõuda 26 sekundiga. Igale käiguvahetusele jäetakse kaks sekundit. Ka ei tunne katseseadmes töötav auto tuult, vihma ega pakast. Ruumi temperatuur peab olema 20 ja 30 Celsiuse kraadi vahel ning õhuniiskuse ja -rõhu vahemikud on samuti ette antud.
Saksa ajakiri Auto Bild katsetab autosid oma reeglite järgi, mis oluliselt ei erine ühegi teise tõsiseltvõetava autoväljaande metoodikast. Kütusekulu mõõdetakse 155kilomeetrisel kindlaksmääratud teekonnal, millest 40 kilomeetrit on linna-, 61 maantee- ja 54 kiirteesõitu. Sõidetakse erksalt, kuid mitte sportlikult. Kiirteest läbitakse 20 kilomeetrit täisgaasiga, ülejäänud osa aga püsiva kiirusega 120 km/h. Enne katse algust täidetakse kütusepaak viimse võimaluseni. Sama korratakse katse järel saamaks teada, kui palju kütust kulus.
Auto Bild vaatas oma testide tulemused läbi ja leidis sada autot, kelle puhul tegelik kütusekulu tehase öeldust kõige enam erineb. Ülekulu jäi vahemikku 25,4–225%.
Autor: Haldusuudised.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.02.25, 17:56
Targad ettevõtted kasvavad koos ehk miks üha enam ettevõtteid eelistab asukohana ärilinnakut
Tänapäeva ärikinnisvara maailmas otsivad ettevõtted enamat kui lihtsalt büroopinda. Suurimad edulood sünnivad seal, kus töökeskkond toetab kasvu, innovatsiooni ja koostööd. Teadus- ja ärilinnak Tehnopol on selle lähenemise ehe näide – siin saavad ettevõtted keskenduda maailma muutvale innovatsioonile.

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 11.03.25, 16:06
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone
2
Uudised
  • 12.03.25, 10:46
Investor, saadaval on 10 miljoni eest võlakirju intressiga 8%
3
Uudised
  • 07.03.25, 10:50
Eluasemeturg tõmbub pingesse - 4 eksperti jagavad juhiseid
Korja üles: soovitused arendajale, maaklerile, ostjale ja müüjale. Vaata - just niipalju kallineb uus eluase alates 1. juulist
4
Uudised
  • 12.03.25, 11:07
Jätkusuutlik kinnisvara on tulevikukindel investeering
Siin on hoonete süsiniku jalajälje tegevuskava 3 etappi
5
Uudised
  • 11.03.25, 15:09
Tallinna uute elupindade turul laiub 3 aasta laojääk
6
Suur lugu
  • 12.03.25, 13:56
Astu kastist välja: Ida-Virumaa on julgele ja arukale arendajale ning paindlikule riigile
Mujal Eestis toimivate tööriistadega on Ida-Virumaal vähe peale hakata: tavapärane elukeskkond on siin tugevalt moondunud

Hetkel kuum

Uus Maa partner ja juhatuse liige Mika Sucksdorff kutsub üles tõsisele mõttetööle.
Uudised
  • 07.03.25, 10:50
Eluasemeturg tõmbub pingesse - 4 eksperti jagavad juhiseid
Korja üles: soovitused arendajale, maaklerile, ostjale ja müüjale. Vaata - just niipalju kallineb uus eluase alates 1. juulist
Maa- ja Ruumiameti peadirektor Kati Tamtik ja Maa- ja Ruumiameti digiteenuste teenistuse direktor Taavi Jakobson.
Saated
  • 06.03.25, 13:00
Mereäärset arendust ei saa edaspidi maha müüa mitu korda
Arendaja ja arhitekt kaotavad infomonopoli
LVM Kinnisvara juht Ingmar Saksing on realist ja vaatab pika kogemuse pealt eesootavale.
Uudised
  • 28.02.25, 11:48
Kisub karmiks: 1. juulist on eluaseme ost priskelt tuhandeid kallim
Näitlik kalkulatsioon näitab, mis Sind, ostja ja Sind, müüja, ees ootab.
Käes on otsustamishetk.
Uudised
  • 05.03.25, 06:45
Kellele tegus, kellele karm: hinnatõusulaks kiirgab üle eluasemeturu
1. juuli käibemaksutõus neelab ostjalt ja müüjalt tuhandeid eurosid. Kristjan-Thor Vähi näitab, mis see maksma läheb.
Arenduse brutopind on 7600 ruutmeetrit ja see peaks valmima 2026. aasta lõpuks (Visuaal: Arco Vara).
Uudised
  • 07.03.25, 09:12
Arco Vara käivitab 15-miljonilise arenduse
Arco Vara juht Kristina Mustonen: Otsisime projekti, kus saab ehitustegevusega koheselt alustada
Selgus veebruari uusarenduste müüjate pingerida pealinnas
Uudised
  • 05.03.25, 10:25
Selgus veebruari uusarenduste müüjate pingerida pealinnas
Äripäeva Kinnisvaraarenduse konverents 2025 toob kokku valdkonna tipud
Uudised
  • 07.03.25, 11:33
Äripäeva Kinnisvaraarenduse konverents 2025 toob kokku valdkonna tipud
Tartu kesklinna piiril asuv 5-korruseline büroohoone on tõeline pilgupüüdja ning läbimõeldud igas detailis. Ärihoone disaini põhieesmärk on ühendada funktsionaalsus, mugavus ning kaasaegsus, läbi kolmnurkse disaini ja tumeda klaasfassaadi. Hoone ette on planeeritud silmapaistev ja funktsionaalne esiväljak, kus on võimalik kolleegidega aega veeta või vabas õhus koosolekuid pidada.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.03.25, 16:06
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele