Uudis Tallinna Lennujaama soovist rajada enda naabrusse era- ja väikelennukite lennujaam koos terminali ja angaaridega tõi eile kaasa vastandlikke väljaütlemisi, tundus, et lennujaama tippjuhidki pole asjast ühtmoodi aru saanud.
"See asi on teinud meile palju nalja! Siia tuleb üks angaar ja kogu lugu. Mingit lisalennujaama ei tule," naeris ASi Tallinna Lennujaam juhatuse liige Erik Sakkov.
"See asi on nii, et meil on tükike maad, millele lasime teha detailplaneeringu. Selle seletuskirja kirjutasime siis, et väikelennukite hoolduseks jne. Jah, ja selle alusel asuski linnavalitsus detaili menetlema," seletas ta.
Sakkov imestas, et üks pisike detailplaneering meedias nii imelised mõõtmed omandas, et Eesti Päevalehe online'i ja Raepressi kirjutistes sai angaariplatsikesest lisalennujaam.
"Kui tulevikus hästi läheb, siis kerkib sellele umbes hektari suurusele alale üks angaar, kus väikelennukiomanikud saavad oma masinaid hooldada ja korrastada," selgitas ta.
Planeeringu ja kaugemas tulevikus angaariga peaks minema väikelennukipidajate elu kergemaks. "Mingit uut lennurada ega lisalennujaama ei tule," jahutas Sakkov vahepeal levinud unelmaid.
Loik: ehitama aastal 2011
"Ei - tulevad ikka mitu angaari ja terminal koos kõigi funktsioonidega," eitas ASi Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik mõni tund hiljem vaid ühe hooldusangaariga piirdumist nn lisalennujaama alal.
"See on küll miniatuurne, kuid siin on väikelennukite hooldus, seisuplatsid ja angaarid ja muu," kirjeldas ta tulevast väikelennukitele mõeldud kompleksi. Tema seletusel tuleb sellest täisväärtuslik terminal, kuid erinevalt suurest on selle julgestusmeetmed leebemad. Vaid õhku tõusmine ja maandumine käib üldisel lennurajal.
Väikelennukite kompleks on mõeldud nii sise- kui ka välislendude tarvis. "Kuid mitte liinilendudele, vaid üldlendudele," täpsustas ta.
Seni on asi detailplaneeringu staadiumis. "Liidame mitu krunti kokku ja ehitama hakkame vast 2011. aastal, mitte enne. Kuid enne tuleb hakata projekteerima," sõnas Loik.
Hetkel kuum
Korja üles: soovitused arendajale, maaklerile, ostjale ja müüjale. Vaata - just niipalju kallineb uus eluase alates 1. juulist
Näitlik kalkulatsioon näitab, mis Sind, ostja ja Sind, müüja, ees ootab.
Arendaja ja arhitekt kaotavad infomonopoli
Küsimusele, kui palju angaare ehitatakse, Loik täpset vastust anda ei osanud. "Raske öelda. Eestis on praegu paarkümmend väikelennukit, lähitulevikus nende arv kindlasti muutub. Eks järgmise aasta lõpus, kui juba projekteerime, paistab," lubas ta.
Väikelennuki omanik rahul
"See on väga tervitatav, kui saadakse liinilennukid ja üldlennukid teineteisest lahku!" pakatas rõõmust lennundusärimees ja väikelennuki omanik Tõnis Lepp Tallinna Lennujaama nn lisalennujaama teemal.
"Ah, et terminal ka?" jäi ta terminali ehitamise kavast kuuldes mõttesse. "Terminali all mõeldakse siin ilmselt ühte hoonet, kust vaadata ilma," pakkus ta unistavalt.
"Veel uhkem! Veel parem!" rõkkas Lepp rõõmust, kui kuulis Loigu lubadust, et terminal tuleb ikka koos kõigi funktsioonidega.
tasub teada
* Lennujaam taotles detailplaneeringu algatamist Detailplaneeringu algatamise eesmärk on ehitada Lasnamäele Suur-Sõjamäe tänava ja Tallinna Lennujaama vahelisele 4,7hektarilisele alale era- ja väikelennukite lennujaam, terminal ja angaarid.
* Planeeritavale alale kavandatavate hoonete alune pind võib olla kuni 16 000 m" ja hoonete suurim lubatud kõrgus 10-25 meetrit maapinnast sõltuvalt lennujaama kõrguspiirangutest.
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Mikro- ja väikeettevõtete jaoks võib ootamatu rahavajadus tekkida igal hetkel, olgu selleks kiire vajadus varude täiendamiseks, ootamatud remondikulud või uus ärivõimalus.
Arvelduskrediit on loodud just selliste olukordade jaoks – see on kiire, paindlik ja kuluefektiivne lahendus, mis võimaldab ettevõtetel raha alati käepärast hoida.