Kevadine juhtum, kus inkassofirmad nõudsid
tuhandeilt mobiiliklientidelt söakate ähvarduste abil teadlikult sisse alusetuid
nõudeid, pani nördima. Kuid mida ütleksite siis, kui teaksite, et sama meetodit
kasutab ka Eesti Vabariigi maksuamet?
Just seda käskis ameti juhtkond oma töötajail teha – eirata riigikohtu otsust ning esitada "klientidele" teadlikult alusetuid nõudeid lootuses, et maksumaksjad ei oska või söanda oma õiguste eest seista, kirjutas postimees.ee.
2006. aasta novembris pidasid maksu- ja tolliameti (MTA) juriidilise osakonna, tulude osakonna ning Lõuna ja Ida maksu- ja tollikeskuste juhid pingelist nõupidamist.
Maksuamet oli äsja riigikohtus kaotanud üle 700 000 krooni, kuid see polnud ameti suurim mure: riigikohus ütles otsuses, et maksuvõla sundtäitmise aegudes aegub ka maksu- ja intressivõlg. Teisisõnu, üle kahe aasta vanused maksuvõla intresse sisse nõuda ei saa.
Ent MTA arvestussüsteemi arendamine oli hiljaaegu läbi kukkunud ning maksuametnikud kasutasid edasi puudulikku tehnoloogiat, millega polnud võimalik aegunud ja aegumata nõudeid eristada.
Maksuameti juht Enriko Aav
Autor: Haldusuudised.ee
Seotud lood
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.