Kinnisvarahalduse ja -hoolduse värskest kvartaliraportist jääb tööandjate peamise probleemina kõlama töötajate põud. Pole töötajaid, pole haigete töötajate asendajaid, nagu kommenteerib SOL Balticsi juhatuse esimees Rinel Pius. Asja ei tee kergemaks ka palgasurve ja klientide madalamad hinnaootused.
- SOL Baltics OÜ juhatuse esimees Rinel Pius Foto: Kati Korbun
Lugesin hiljuti ajalehest ühe ettevõtte juhi kommentaari, kuidas tema ühegi teenusepakkuja hinnatõusule alla ei kirjuta, enne kui see pole seotud teenuse kvaliteedi märgatava tõusuga. Meie sektor, kuhu kuulub ennekõike suur hulk puhastusteenindajaid, maksab enamjaolt oma töötajatele palka, mille suurusjärk on umbes 50% Eesti keskmisest palgast. See tähendab, et meie töötaja 10- või ka 30-protsendiline palgatõus ei too mitte uusi kvaliteetseimaid inimesi, kes viiksid puhastusteenuse enneolematule kvaliteeditasemele, vaid heal juhul leevendab seda, et need olemasolevadki ära ei kao – mujale tööle või lihtsalt koju istuma.
Seotud lood
Kinnisvarahalduse ja -hoolduse valdkonnal tervikuna on läinud väga hästi, leiab värsket kvartaliraportit kommenteerides Puhastusproff OÜ juhataja Allan Ronimois. See aga ei tähenda, et ettevõtete kohal oleks taevas pilvitu.
Peaaegu reaalajas valmiv raport analüüsib ettevõtete viimase kvartali majandusnäitajaid, mille põhjal on välja toodud valdkonna arengutrendid ja ettevõtete pingeread. Veel leiab raportist uuemad finantsandmed, eksperdi kommentaari valdkonna hetkeseisule, valdkonna trendid, ettevõtete reitingud ja prognoosid tulevikuks.
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.