• ST
  • 11.02.16, 08:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööandja bränd – peegeldus ettevõtte tõelisusest!

Kui veel 10 aastat tagasi hindasid töötajad ettevõtte juures eelkõige kaubamärki, toote või teenuse kvaliteeti, siis nüüd soovivad töövõtjad näha pigem tulevase tööandja tegelikku sisemist hingamist. Konkurentsivõime tööturul määrab tööandja bränd – peegeldus ettevõtte tõelisusest.
Fontese vanemkonsultant Kadri Sooberg-Aettik
  • Fontese vanemkonsultant Kadri Sooberg-Aettik
„Täna esitavad töötajad aina suuremaid nõudmisi tööandjale. Konkurentsisituatsioon tööturul on tihe ja ei paista leevenevat, elanikkonna vananemine ja „ajude“ väljavool jätkub. Ettevõtjad peavad süsteemselt tegelema oma tööandja mainega ja looma tähendust õige sihtgrupi silmis. Läbipaistva kuvandiga ettevõtted palkavad parimaid ning täna otsustab töövõtja,” rõhutab Fontese vanemkonsultant Kadri Sooberg-Aettik.
Ta lisab, et tööandja maine kujundamine ei ole eraldiseisev protsess, see on osa ettevõtte brändingust, seotud tihedalt strateegia, väärtuste, kultuuri ning inimestega. Mainekujundusse peavad olema kaasatud juhtkond ja kõik ettevõtte tasandid, oluline pole mitte ainult väljapaistev „nägu“, tõelisust peavad peegeldama olemasolevad töötajad oma väärtustega. Edukast tööandja brändingust on saamas oluline konkurentsieelis tööturul.
Värbamise edukus sõltub tööandja mainest. Värbamisprotsessi käigus selgub tõde, missugune on ettevõtte tegelik positsioon ja maine tööturul. Uusi inimesi värvates tuleb luua selgus ettevõtte kultuurist, väärtustest, inimestest ja eesmärkidest ning defineerida, keda soovitakse kõnetada. Möödas on “Post & Pray” ehk „postita ja palveta“ aeg, mil jäädi meedias avaldatud töökuulutuse peale pöidlad pihus CVsid ootama. Täna saadab edu neid organisatsioone, kes suudavad personaalselt kõnetada soovitud sihtgruppi. Tähtis on, et loodud kuvand annab tõese ja veenva ettekujutuse organisatsiooni identiteedist ning haakuvus tekiks huvipakkuva inimese väärtuste ja ootustega.
Positiivse maine loomisest keerukam on maine parandamine
Värbamisprotsess toimib ühtlasi ka tööandja maine uuringuna. Rääkides ettevõtte jaoks olulise sihtgrupiga, joonistub välja, kui atraktiivne on organisatsioon täna potentsiaalsete töövõtjate seas, kuidas teda väljastpoolt tajutakse ning mis on tööpakkumisest loobumise põhjused. Kui ettevõte hoolib oma tööandja mainest suhtutakse värbamise käigus saadud infosse väga tõsiselt.
Strateegiline värbamine on süsteemne, laiapõhjaline ja aeganõudev protsess, nõudes teadmisi, kogemusi ja metoodikat, mida ettevõttel endal nappida võib. See loob vajaduse kaasata väline koostööpartner. „Suur tugi välise partneri kaasamisest on näiteks alustavatele start-up ettevõtetele, kes on töövõtjatele tundmatud ning kes alles alustavad oma tööandja brändi loomist,“ ütleb Fontese värbamisspetsialist Raine Kuningas, märkides, et uute ettevõtete jaoks on Fontes justkui agent, kes tutvustab neid õigele sihtgrupile, sest uutel tegijatel on keerukas parimatele tööturul silma jääda.
Keerulisem on situatsioon ettevõtetele, kelle maine on väsinud või eelarvamustega pärjatud, keda ei hinnata tööturul kõrgelt. Ka siis on abi värbamispartnerist, kes aitab potentsiaalsete töövõtjate seas teha teavitustööd. „Loomulikult peame ise eelnevalt oleme veendunud, et ettevõtte kultuur, väärtused ja sisekliima on tõepoolest muutunud ning tarvis on vahendajat, kes avab uusi loodud perspektiive sihtgruppide silmis,“ sõnab Raine Kuningas.
Fontes võtab vastutuse nii ettevõtte kui kandidaadi ees ning seetõttu on objektiivse tegelikkuse peegeldamine võtmetähtsusega. Näiteks, kui tööandja soovib parimate ligimeelitamiseks öelda, et ettevõttes hinnatakse töö ja eralelu tasakaalu, kuid tegelik töökultuur seda ei peegelda, on tegu katteta lubadusega. Ilmselgelt ei jää see lubadus märkamata ettevõtte tänastele töötajatele ning võib põhjustada palju rahulolematust ja ebaõiglustunnet, kahjustades sisemist tööandja mainet. Seega peab nii organisatsiooni sisene kui väline kommunikatsioon olema väga hästi läbi mõeldud ja aus ning seda infot saab värbamispartner jagada potentsiaalsete kandidaatidega.
Õnnestunud värbamisprotsess on vaid osa brändingu elluviimisest
Eeliseid Fontese kaasamisel ettevõtte brändingusse ja värbamisprotsessi on mitmeid. Lisaks pikaajalistele kogemustele ja tugevale metoodikale on Fontesel Talendipank, kuhu on 26 aasta jooksul kogunenud üle 46 000 tipptegija andmed. Need on inimesed, kelleni ajalehe- ja veebireklaamiga ei pruugi jõuda, kuid ollakse valmis Fontesega arutama erinevate tööpakkumiste teemadel. „Meie jaoks on märkimisväärse tähtsusega vahetu ja aus koostöö kandidaadiga. Samuti peab ettevõte omama ja edastama objektiivset pilti organisatsioonist, pakutavast ametikohast, meeskonnast, ettevõtte väärtustest ja kultuurist. Meie eesmärk on viia omavahel kokku ettevõte ja töötaja, kelle väärtused ja ambitsioonid haakuvad,“ selgitavad Kadri Sooberg-Aettik ja Raine Kuningas.
Seejuures toonitavad nad, et õnnestunud värbamisprotsess ja oodatud meeskonnaliikme saabumine meeskonda on vaid osa tööandja brändingu elluviimisest, sest järgmiseks väljakutseks on inimese hoidmine ja sidumine ettevõttega. „Inimeste hoidmine tähendab organisatsiooni võimet tagada kultuur ja keskkond, kus inimene saab maksimaalselt panustada ja andeid rakendada ning saab selle eest väärilist tasu ja tunnustust. Pikaajalist pühendumist ei ole võimalik luua ainult läbi palga või muu materiaalse hüve,“ ütleb Sooberg-Aettik. „Tööandja poolt pakutav on tervik kõigest, mida töötaja selles ettevõttes töötades saab ja kogeb.“

Hetkel kuum

Eluasemeturg tõmbub pingesse - 4 eksperti jagavad juhiseid
Korja üles: soovitused arendajale, maaklerile, ostjale ja müüjale. Vaata - just niipalju kallineb uus eluase alates 1. juulist
Investor, saadaval on 10 miljoni eest võlakirju intressiga 8%
Jätkusuutlik kinnisvara on tulevikukindel investeering
Siin on hoonete süsiniku jalajälje tegevuskava 3 etappi
  • ST
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone
Konkreetsed sammud, mida iga ettevõte juba täna oma maine heaks teha saab:
* Vältige võimaluste vähendamist tulevikus! Ärge jätke värbamisprotsessis tähelepanuta mittevalituks osutunud töölesoovijad. Täna liiga kogenematu ja seetõttu välja jäänud kandidaat võib viie aasta pärast olla teile parim lahendus. Uskuge, et minevikus osaks saanud halb kandideerimiskogemus ei unune.
* Ärge lubage rohkem, kui suudate tagada! Töökuulutust loeb ka tänane töötaja, kes teab tõde.
* Ettevõtet esitledes olge läbipaistev! Ettevõtte kultuur, protsessid, väärtused ja ootused on üks suur kogum, mida esitledes peab olema aus ja selge. On inimesi, kellele sobib kellast-kellani töökorraldus – ärge kartke seda välja öelda, kui see iseloomustab teie ettevõtte töökultuuri.
* Pidage oluliseks teie organisatsioonist lahkuvaid inimesi! Eelistage alati väärikat ja sõbralikku lahkuminekut. Lisaks olemasolevatele töötajatele on olulised mainekujundajad ettevõttest lahkunud inimesed, kes jagavad oma võrgustikus nii positiivseid kui ka negatiivseid kogemusi. Ühel halval kogemusel on külviefekt.
* Uue töötaja majja saamine on alles esimene samm! Tema pühendumine sõltub sellest, kas loodud ettevõtte kuvand vastab tegelikkusele, kas antud lubadustest peetakse kinni ja kas suudetakse tagada keskkond, kus tema talent oleks maksimaalselt rakkes.
Fontes
Fontes on asutatud 1990. aastal inimeste juhtimise vallas tegutsev konsultatsioonifirma, kus ettevõtte omanikud-partnerid on igapäevaselt tegevad juhtivkonsultantidena. Fontes on 26 aastat aidanud ettevõtetel talente leida, arendada ja hoida - need on protsessid, mis oluliselt kujundavad tööandja mainet. Fontese unistus on viia kokku talendi potentsiaal ning organisatsiooni eesmärgid ja väljakutsed. Fontes paigutab aastas tööle üle 100 talendi, kellest ligikaudu 2/3 on juhid ja 1/3 on spetsialistid.
Fontese värbamisspetsialist Raine Kuningas
  • Fontese värbamisspetsialist Raine Kuningas
Vaata lähemalt ja tule Fontese Talendipanka: talendipank.fontes.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 17.08.16, 11:29
Talendiotsingus on otsingukonsultandi valik olulisem otsingufirma valikust!
Klišee kohaselt on töötajad ettevõtte suurim vara ja selle tõe varjuküljeks on, et värbamisprotsessi tuleb võtta täie tõsidusega.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.03.25, 16:06
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone
Tartu kesklinna piirile, Kastani ja Võru tänava ristmikule, kerkib silmapaistev viiekorruseline büroohoone Kastani Kolmnurk, kus on võimalus endale uus kodu leida vaid valitud Tartu ettevõtetel. Tegemist on tõelise pilgupüüdjaga, mille iga detail on põhjalikult läbi mõeldud – funktsionaalsus, mugavus ja kaasaegsus on ühendatud kolmnurkse disaini ja tumeda klaasfassaadiga.

Enimloetud

1
  • ST
Sisuturundus
  • 11.03.25, 16:06
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone
2
Uudised
  • 07.03.25, 10:50
Eluasemeturg tõmbub pingesse - 4 eksperti jagavad juhiseid
Korja üles: soovitused arendajale, maaklerile, ostjale ja müüjale. Vaata - just niipalju kallineb uus eluase alates 1. juulist
3
Uudised
  • 12.03.25, 10:46
Investor, saadaval on 10 miljoni eest võlakirju intressiga 8%
4
Uudised
  • 12.03.25, 11:07
Jätkusuutlik kinnisvara on tulevikukindel investeering
Siin on hoonete süsiniku jalajälje tegevuskava 3 etappi
5
Suur lugu
  • 12.03.25, 13:56
Astu kastist välja: Ida-Virumaa on julgele ja arukale arendajale ning paindlikule riigile
Mujal Eestis toimivate tööriistadega on Ida-Virumaal vähe peale hakata: tavapärane elukeskkond on siin tugevalt moondunud
6
Uudised
  • 11.03.25, 15:09
Tallinna uute elupindade turul laiub 3 aasta laojääk

Viimased uudised

Uudised
  • 14.03.25, 10:24
Aastalõpu ostušokk hoiab korteriturgu lõksus
Uuri lisatud graafikut, mis avab ülevaatlikult Tallinna korteriomandite tehingustruktuuri viimase 18 aasta jooksul.
Uudised
  • 14.03.25, 09:00
Kas praegune turg soosib kodu ostmist või üürimist?
Uudised
  • 14.03.25, 06:45
Elukondlikul järelturul hakkab tehingute arv langema
Kodu omamist investeeringuks pidada ei saa, kuna investeering peaks kapitali kasvatama. Küll aga on kodu ostmisel selge säästmise ehk kapitali säilitamise funktsioon.
Uudised
  • 13.03.25, 11:40
Lähenev käibemaksutõus hoiab eluasemeturu aktiivsena
Uudised
  • 13.03.25, 11:26
Invego alustas EfTENi toel 40-miljonilise arenduse viimase etapiga
Uudised
  • 13.03.25, 10:44
SEB grupp kaasas miljard eurot
Uudised
  • 13.03.25, 10:24
MKM soovib planeerimist tõhustada ja ootab tagasisidet
Uudised
  • 13.03.25, 10:05
Armin Karu rahasüst sai nurgakivi

Hetkel kuum

Uus Maa partner ja juhatuse liige Mika Sucksdorff kutsub üles tõsisele mõttetööle.
Uudised
  • 07.03.25, 10:50
Eluasemeturg tõmbub pingesse - 4 eksperti jagavad juhiseid
Korja üles: soovitused arendajale, maaklerile, ostjale ja müüjale. Vaata - just niipalju kallineb uus eluase alates 1. juulist
Maa- ja Ruumiameti peadirektor Kati Tamtik ja Maa- ja Ruumiameti digiteenuste teenistuse direktor Taavi Jakobson.
Saated
  • 06.03.25, 13:00
Mereäärset arendust ei saa edaspidi maha müüa mitu korda
Arendaja ja arhitekt kaotavad infomonopoli
Sąvaržėlė ärikeskus peaks valmima käesoleva aasta lõpuks (Foto: UAB Kvartals).
Uudised
  • 12.03.25, 10:46
Investor, saadaval on 10 miljoni eest võlakirju intressiga 8%
Mida enam linna ääre poole, seda rohkem neid on.
Uudised
  • 11.03.25, 15:09
Tallinna uute elupindade turul laiub 3 aasta laojääk
Arenduse brutopind on 7600 ruutmeetrit ja see peaks valmima 2026. aasta lõpuks (Visuaal: Arco Vara).
Uudised
  • 07.03.25, 09:12
Arco Vara käivitab 15-miljonilise arenduse
Arco Vara juht Kristina Mustonen: Otsisime projekti, kus saab ehitustegevusega koheselt alustada
LVM Kinnisvara juht Ingmar Saksing on realist ja vaatab pika kogemuse pealt eesootavale.
Uudised
  • 28.02.25, 11:48
Kisub karmiks: 1. juulist on eluaseme ost priskelt tuhandeid kallim
Näitlik kalkulatsioon näitab, mis Sind, ostja ja Sind, müüja, ees ootab.
Ehitusvead, kehv kvaliteet ja planeerimisvead võivad muuta elu- või töökeskkonna ebamugavaks ja isegi ohtlikuks, nendib Foruse kinnisvara jätkusuutlikkuse juht Jaanika Veldre.
Uudised
  • 12.03.25, 11:07
Jätkusuutlik kinnisvara on tulevikukindel investeering
Siin on hoonete süsiniku jalajälje tegevuskava 3 etappi
Tartu kesklinna piiril asuv 5-korruseline büroohoone on tõeline pilgupüüdja ning läbimõeldud igas detailis. Ärihoone disaini põhieesmärk on ühendada funktsionaalsus, mugavus ning kaasaegsus, läbi kolmnurkse disaini ja tumeda klaasfassaadi. Hoone ette on planeeritud silmapaistev ja funktsionaalne esiväljak, kus on võimalik kolleegidega aega veeta või vabas õhus koosolekuid pidada.
  • ST
Sisuturundus
  • 11.03.25, 16:06
Kastani Kolmnurk – Tartu kaasaegseim ärihoone

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele