• 28.04.15, 08:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palun mulle üks unistuste maja

Klient soovib osta maja. Parameetriteks nagu ikka: mere ääres, metsa sees, Raekoja platsil ja kindlasti odav.
Sellele lisandub veel soov, et ka edasised hoolduskulud oleksid madalad.
Esimesena turgatab meelde passiivmaja madalate kuludega. Alustan kliendile selgitamist, et sellise maja puhul on sul kulud nullis ja kui hästi majandad, siis saad veel elektrimüügist raha juurde teenida (tuulegeneraator, päikesepatareid, valgustus alalisvoolult, akudelt).
Mis mõttes? Tasuta lõunaid ju ei ole…ei ole jah, sest sellise maja ostuhind on tavamajast kõrgem.
Kliendil tekkis huvi ja nüüd tuleb mul selgitada, et kahjuks ei saa selline maja paikneda ei metsa sees ega mere ääreks ja kaugeltki mitte Raekoja platsil. Passiivmaja vajab päikest ja tuult, et toota elektrit. Põhjapoolne külg on tavapäraselt akendeta ja seetõttu ei saa ka erilist arhitektuurset üllitist pakkuda.
Sellegipoolest ei tee ma mingil juhul passiivmaja maha, pigem üritan selle positiivseid külgi esile tuua, seda enam, et alates aastast 2020 tulebki ehitada mitte alla A-energiaklassi maju.
Võtame võrdluseks elektriauto versus bensiiniauto. Tundub, et maksadki esialgu natuke rohkem ja siis muudkui veered „ima rahata“ edasi, juhe seina ja jälle edasi. Täna ootavad inimesed siiski elektriautode kasutamiselt reaalset kulude kokkuhoidu. Kulud siinkohal ei ole ainult elektriarve, vaid ka muud kulud tehnoloogia ülalpidamisele. Passiivmajade puhul on sama, et ootaks tulemusi. Kui me täna autot ostame, siis on tehas välja andnud kütusekulu piirmäära, mis on testitud  nö taganttuules ja mäest alla sõiduga, tegelikkus on hoopis teine. Passiivmajade puhul on sama lugu, et hüpoteetiliselt on kõik väga ilus, aga tahaks ikka kindlalt järgiproovitud varianti. Oleme omalt poolt valmis arendajale appi tulema ja paigutama rajatavasse passiivmajade piirkonda ühte majja üürniku või siis soodsatel tingimustel uue omaniku, kelle maja kulumõõdikud on 24/7 onlines 6 kuud kuni aasta. Antud maja on prototüübina, ehk siis näidismajana, müügis. Seda saab vaatamas käia näiteks korra nädalas kindlal kellajal.
Seni, kuni ei ole käega katsutavat tulemust, ostavad inimesed hübriidautosid ja kinnisvara, mille kuludest on konkreetne tagasiside olemas.
Arco Vara on varsti pakkumas uut korterite arenduspiirkonda, mis paiknebki keskuses, mere ääres ja metsa sees ja lisaks on energiasäästlik ning omapärasema arhitektuuriga kui senised uusarendused Tallinnas. Hinnaklass on sama, mis piirkonna uusarendustel, aga klient saab selle raha eest rohkem.
Kliendile on oluline, et saaks oma kinnisvara kulud kontrolli all hoida. Kui majja on rajatud targad lahendused elektrisüsteemidele ja madalpingetele, lisaks päikesepatareid vee soojendamiseks, õige ventilatsioonisüsteem, vajalik päikesevalguse võimalus vastavalt ilmakaartele, siis ongi see nagu hübriidauto, mille kasutamisel saad kindel olla tema ökonoomsuses ja kvaliteedis.
Kui me loeme täna keskuseks sellist väljakujunenud elupiirkonda, kus on infrastruktuur (kaubanduskeskused, kinod, puhke- ja meelelahutuskeskused, erinevad teenustepakkujad ja ühistransport), näiteks Viimsi, Rocca al Mare, siis on sihtgrupp energiasäästliku kinnisvara soetamiseks valmis maksma ca 2000 €/m².

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.05.25, 16:17
IKEA sisekujundusekspert: kui äri kasvab, peavad ka ruumid ajaga kaasas käima
Kinnisvarahindade tõustes ja ettevõtete kontorivajaduste muutudes otsitakse üha nutikamaid viise uute vajadustega kohanemiseks. Hästi läbimõeldud sisekujundus võib muuta isegi vähesed ruutmeetrid funktsionaalseks ja inspireerivaks ruumiks. Vestlesime IKEA ärikliendiosakonna juhi Kärilin Kuhlapiga, et uurida, kuidas luuakse sisekujunduslahendusi üürikorteritesse ja mitmeotstarbelistesse kontoritesse. Samuti arutasime, miks on levinud, kuid ekslik arvamus, et sisekujundus on väikese või keskmise suurusega ettevõtete jaoks liiga kallis.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 21.05.25, 06:45
Arendajatel on Tallinna Linnaplaneerimisametile need konkreetsed soovid
2
TOP
  • 16.05.25, 06:30
Arendajate 4 kvartali käibemiljonäride TOP: lahjem supp ja kõhnumine
Vaata, kes kellele järgneb ja millisele kohale keegi sellel korral maandus - pilt on reljeefne
3
  • ST
Sisuturundus
  • 15.05.25, 15:18
Laenuandja: endale ehitatud kodud kipuvad olema suuremad
4
Uudised
  • 20.05.25, 06:45
Kliendid soovivad vähem allhankeahelaid ja rohkem otseteenuse osutamist
5
Uudised
  • 19.05.25, 11:47
Lõuna-Eesti eluasemeturg ajab üle ääre
Uuri tabelit, kui suur oli Lõuna-Eesti korterite keskmine müügi- ja üürihind ning üüritootlus 2025. aasta I kvartalis
6
Uudised
  • 20.05.25, 11:21
Vaata, kuidas 10 aastaga on üle Eesti muutunud korterihinnad
Uuri 10 aasta muutusi kajastavaid detailseid graafikuid

Viimased uudised

Uudised
  • 22.05.25, 14:15
Eesti korteriühistud istuvad tiksuva pommi otsas
Uudised
  • 22.05.25, 11:00
Tarmo Pohlak: nuttu ja hala on liiga palju! Tegeletakse siblimisega
Uudised
  • 22.05.25, 09:33
Uusarendused on endiselt jõukate majapidamiste pärusmaa
Vaata, kui mitme ruutmeetritne uusarenduse korter keskmiselt on kättesaadav Tallinna, Riia ja Vilniuse perekonnale! Lisaks veel eraldi kõnekad graafikud.
Uudised
  • 22.05.25, 09:09
Viljandi vald rajab järgmise kogukonnamaja
Uudised
  • 22.05.25, 08:00
Tarbimislaenudesse suhtutakse ettevaatlikult, kodu ostu tegemata ei jäeta
Arvamused
  • 22.05.25, 07:00
Tarmo Ulla: kellele anda, kellele mitte? Paneme laenureeglid paika!
Uudised
  • 21.05.25, 16:45
Novo Nordisk kaasas 6 miljardit eurot
Uudised
  • 21.05.25, 14:19
Merko alustab Ülemiste reisiterminali ehitusega - vaata, mis sinna tuleb
Galerii annab ülevaate, kuidas kõik hakkab mõne aasta pärast välja nägema.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kinnisvarauudised esilehele